neljapäev, 1. september 2011

ÜHISPEATUSED 24 - TÜHJAD VALIMISLUBADUSED

Viimaste andmete järgi tehakse Tapa-Narva liinil enamus olulisi platvorme ikkagi sinna, kus pole rahvast. See on ikka absoluutne inimeste vajadustega arvestamata jätmine! Kõrgete tegelaste jutud peatuste ühildamisest ja ühistranspordist üldse on seega vaid tühi mull! Jõhvi, Kiviõli ja mitme teise peatuse inimesed pühkigu suu normaalsest transpordist puhtaks! Parem ma rohkem ei kommenteeri, sest selline suhtumine ajab lihtsalt raevu!

********************

Aga välja ütlemata ka ei saa jätta!
Miks ei suudeta mõista, et reisijale äärmiselt oluline, kas rongile kilomeeter või kaks? Miks ei suudeta ennast nende olukorda panna? Miks üritatakse teha kõike lühinägelikult, ettevõtja meele järgi, aga mitte oma riigi elanike meele järgi? Just eile ütles mulle üks inimene, et see partei, kes valimislubadustes kirjutanud häid mõtteid, ongi tema lemmikerakond. Minu jaoks kaotab selline lähenemine aga viimasegi usu parteidesse, kelle jutt ja teod lahku lähevad!

Kiviõlis on ülesõidutagune piirkond äärmiselt kena, peatus sobib sinna nagu rusikas silmaauku! On võimalus mõnusalt autot parkida ja inimestel valgustatud ülekäigul turvalisem raudteed ületada. Teeäärsed puud tekitavad kena koduse tunde ja ootekoja jaoks on piisavalt ruumi. Muidugi on vist iga ootekoda nagu punane rätik Eesti Raudteele, kellel pika tegevuse peale õnnestunud jaamahooned põlema pista, lammutada, lukustada jne. Hulleim asja juures, et Eesti Raudtee ju riigiettevõte ja sisuliselt näitab riigi suhtumist! Polegi midagi imestada, et Pressiesindaja ülesanne eelkõige mitte suhteid seada, vaid laveerida. Sõnaseadmise oskus tuleb kasuks. Rongiliiklus ja reisijad ei peagi olema olulised ja nendest tuleb kaugemale hoida.

Auvere peatus praktiliselt ei oma kasutust ja see võib kaduda. Tõepoolest, kiireneb rongiliiklus ja muu transpordi hea korralduse juures saavad ka Sinimäe ja Auvere inimesed rongile. Kuid Kiviõli ja Jõhvi pole Auverega võrreldavad! Ka mitte Oru, millele pani riik kunagi väga tõsise paugu, müües turbatööstuse aferistidele, kelle kõrvus kõlas vaid kõlin. Vanaraua- ja rahakõlin. Ometi on Orus elanikke ja rongisõitjaid, kuid paraku peavad nad ukerdama ka edaspidi mööda kolkateed jaama. Selle asemel, et tasa ja targu ülesõidule tulla! Regionaalpoliitika on vildakas, minister mõttetu?

Ehk peaks tolle koondama ja likvideerima ka teised peatused liinil? Mis mõtet on üldse raha kulutda platvormide ehitamiseks? Vähemalt üks pläraja oleks õnnelik selle üle ja otsustaja saaks kindlasti ta hääle endale! Seni jääb vaid imestada, et süüdimatult ehitatakse Jõhvi ühe platvormi asemele kaks. Ju see on siis kellegi arvates odavam ja reisijad kiljuvad vaimustusest!

Kohutav, lihtsalt kohutav on mõelda, kuidas täiesti süüdimatult saab siin riigis teha, mis kergem ja mugavam. Tegijale. Riigi rahade raiskamisele ja muule vaatamata.

Olen kohati väga emotsionaalne, kuid üks inimene soovitas kunagi hoolikalt jälgida sõnade valikut. Püüdsin väga tugevalt tema soovitusi järgida. Tänud talle! Sest muidu oleks tekst vist ikka väga käest ära läinud...

2 kommentaari:

  1. Ah, ära jaura! Küll tehakse otsus inimeste huvides!
    Jõhvis ei saagi olla muud võimalust, kui bussipeatuse juurde!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Juss!

    Ei oskagi öelda, kui mitu tonni optimismi kadus, kui teatati, et Kiviõli ja Jõhvi ikka plaanitud praktiliselt samale kohale.
    Siiani pole saanud lahti mõttest, et mis võib selle taga olla!? Hakka või käsi peseb kätt ja ei tea, mida veel, kahtlustama. Sest no ei saa olla võimalik, et elementaarseid asju ei märgata!

    VastaKustuta