Apteegibussi teemas oli link Rapla Maalonna Teemaplaneeringule, siiani olin tutvunud vaid Harjumaa omaga. Nokin sealt mõned suvalised laused välja.
Ravimimüük - kuni 30 min ühistranspordiga.
Postiteenus - sama.
Perearst - sama
Raamatukoguteenus - sama.
Pangateenus - sama.
Ühistransport maakonnakeskusega - 2 korda päevas edasi-tagasi mõistlike väljumisaegadega
Ravimimüügi teenust pakkuda perearstikeskustes... Toetada ja pakkuda tasuta koolitust eraettevõtjale, kes on nõus sellist sotsiaalset teenust osutama.
Pangateenus - pakkuda sularaha väljavõtmise teenust kohalikus kaupluses või postkontoris.
Ääremaakantides pakkuda sularaha väljavõtmise teenust ... kauplusbussides...
Päris huvitavaid asju leidus! Küll ei kujuta ette, kuidas kohalikus kaupluses või lausa kauplusbussis pakkuda sularaha väljavõtmist?
Ehk peaks teatud teenuse puhul lähtuma "äraspidisest" ärimudelist? Maavalitsus või vallavalitsus ostab bussi, varustab selle võimalusega posti-, panga-, apteegi- jms teenuste tarvis, organiseerib selle toimimise, ettevõtted aga ise maksavad teenustasu selle toimimiseks!? Nii pangad, apteegid, Eesti Post jne? Siiani ju eriti pangad ise harjunud iga näpuliigutuse eest tasu nõudma, ehk sundida ka veidi "heategevust" tegema?
Härgla kandis probleemne ühendus valla- ja maakonnakeskusega!? Juba aastaid tagasi pakkusin, et K,R lõunane buss sõidaks läbi ka Juurust - ei midagi! Raudselt võib öelda, et reisijaid oleks küll.
Keavas ebamugav ühistranspordi ühendus (s.h. rongiühendus). Üheks põhjuseks mõningate inimeste kiiruseihaldus, mistõttu vajalikel aegadel ei peatu Keavas rongid. Täpsemalt 0042 ja 0045. Olen pakkunud paremat üldist sõiduplaani, ei midagi! Tegelikkuses pandi küll üks Rapla rong käima Lelleni (mis oli olukorra paranemine ja vajalik), teise käega võeti aga teisel rongil (mis palju vajalikumal ajal, peatus ära. Kas Vastavalt planeeringule on Rapla MV ka midagi ette võtnud, taastamaks Keava peatust rongil 0045?
Naljakas siiski see, et soovitatakse tagad ühendus maakonnakeskusega min 3 korda päevas sobivatel kellaaegadel. Ometi peatub Keavas hoopis rohkem ronge! Ja sobivatel aegadel, kui eelpoolmainitud rongid välja arvata. Ümberkaudsetes külades küll ebamugavam. Siit tulenebki suurte keskuste eelistamine - mõne minuti võitmise nimel kannatavad väikeasulad.
Ka Lelles on TP järgi maakonnakeskusega ebamugav ühistransporditeenus!? Ümberkaudsetes külades ehk küll, kuid mitte Lelles.
Kindlasti halveneb olukord veelgi kohati, sest olen pea täiesti kindel, et Koogiste rongipeatus kaob samamoodi nagu Kõnnu... Ja ehk muide ka Kolu.
Hageri-Sutlema kant. Sai pakutud bussiliiklust, mis vajadusel võiks kohati põigata ka Kohilasse, osa teenuste suhtes kasulikum hoopiski Kiisa ja Saku. Eriti kui ka Kiisale tuleks perearst ja apteek.
Käru. Vajalik lõunase Viljandi rongi käigusolek kõikidel nädalapäevadel. Lihtne! Aga... Edaspidi vaataks juba muid asju. Taas, kas MV on kaubelnud ja seisnud vajaduse eest? Mitu korda on lõunase rongi küsimust tõstatatud? Ma arvan, et paari viimase aasta jooksul - 0 korda.
Ahaa! Ühistranspordi korraldamisel jälgida, et bussid peatuksid olulistes ühistranspordi sõlnpunktides. Need on sellised peatused, kus on võimalik korraldada ümberistumist teisele bussile või rongile.
No näed!!! Kas Rapla rongijaam polegi selline?
Vanade raudteejaamade kasutusel hoidmiseks leida hoonele lisafunktsioone teeninduskeskuse, seltsimaja vms näol.
Nojah, mida ma siis üldse räägin ja kuskil vaid muiatakse kõveralt, kuskil jäetakse kirjadele vastamata. Ah, mis siin ikka pikalt lapata ja ümber kirjutada, kes tahab, loeb ise.
Lõpplause: KORD AASTAS ESITATAKSE MAAVANEMALE ÜLEVAADE TEHTUST!
Huvitav oleks näha seda ülevaadet. Või kas on midagi tehtud? Kindlasti on, kuskil seltsimaja ehitatud, kuskil algkool kinni pandud. Kuid miks ei jõua bussiliin lõunal Juuru? Miks ei põika buss rongijaama?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar