http://www.tartupostimees.ee/518550/kaubarongid-tartus-enam-ei-peatu/
Mis siis tegelikult toimub? Oletame, et kuu aja pärast toimub ka vagunite ülevaatus Koidulas, mis tõesti efektiivne ja vajalik viis. Eriti kui see toimub tasemel! Sest vahel Tartut läbivate kaubarongide rattad taovad nii, et tekib kahtlus nende korrasolekus.
Kui palju ja millised rongid siis hakkavad ka tulevikus Tartus peatuma? Kohtumine reisirongidega on muidugi üks võimalus, kuid seda on hea tahtmise juures sõiduplaani tegemisel võimalik viia miinimumini. Pigem eeldaks, et peatuvad hilinevad vms kaubarongid, seda aga juhtuks üliharva. Sest seisujaamasid on ka teisigi, olgu siis Reola, Ropka, Kärkna või mõni teine.
Kogumisrongid või juurdeveorongid saaksid oma manöövrid ära teha ka liinil töötades. Või äärmisel juhul Kärknas, kuhu võikski manöövritöö koonduda. See, millest pläralas räägitakse.
Seega pole Tartus teoreetiliselt vaja rohkem teid kui olemasolevad kolm.
Lisaks muidugi ka seisuteed reisirongidele. Millised ka olemas, kuid üldiselt need segavad juhul, kui Tartus peaks kaubateede asemele ehitatama bussijaam. Kuigi mitte oluliselt, sest nende asendiplaani saab kujundada selliselt, et reisijad saavad vabalt rongide ja busside vahel liikuda. Seega pole takistust bussijaama tekkimiseks kaubateede asemele?
Siinjuures pole oluline, kas see on Bussijaam või lihtsalt bussipeatus. Nagu ennegi kirjutanud, on see pigem edasise otsustamise küsimus ja reisijad saavad parimal juhul ikka bussile mitmel pool linnas.
Pläralas juttu ka kahetasandilistest ristumistest. Selle jaoks rahakulutamisel olulist mõtet ei ole. Positiivne oleks vaid tööhõive selliste ristmike ehitamisel, negatiivne eelkõige aga investeerimise mõttekus. Seda enam, et suur osa riigi rahadest läheks lihtsalt ehitusfirmade tasku. Samade rahade eest võiks firmad ehitada aga midagi vajalikumat ning ka tööhõive oleks tagatud.
Siit tuleneb siiski mõningane põhjus kaubarongide peatumiseks ja manöövriteks, kui on vaja vaguneid toimetada haruteedele, näiteks vanaraua laadimiseks või muudeks erafirmade töödeks. Ometi on ka sellele kindlasti lahendus olemas. Võimalik on haruteed üle viia, väljaspoole linna, teisele poole Betooni ülesõitu? Või tööstusfirmad linnast kaugemale? Muidugi tagades nende asukoha sobivuse tootmiseks või käitlemiseks, olgu siis tegu, millega tahes. Sest ega kõikvõimalik tööstus ei peaks olema linnas.
Huvitav, kas kaks tolliametnikku on võetud Koidulasse tööle kohalike hulgast? Või hoopis kaugemalt, pealinna kuttide hulgast?
Keegi plärajast oli natuke pessimistlik, arvates, et küll peagi suletakse ka reisiliiklus. Sest sõiduplaan sobimatu ja sõitjaid pole. Eks siin omajagu tõtt, aga praegune aeg just otsustav, mis näitab, kas Ametnike ja Poliitikute jutt mula või tõsine asi. Ei maksa unustada, et reisijaid oleks praegu tunduvalt rohkem, kui liiklus oleks piisavalt tihe. Kuid veelgi enam on reisijate arvu kasvule negatiivselt mõjunud masu. Lihtsalt paljud inimesed kaotanud töö! Kuid samas oleks pidanud reisijate arv tugevamalt kahanema. Miks seda ei juhtunud? Sest teatud mõttes tänu masule on ilmunud rongidele (ja küllap ka bussidele) need, kes aastaid pole rongiga sõitnud! Ning seega tulebki sõiduplaane ümber teha ja tegelikkuses tagada ka erinevate ühistranspordiliikide parem haakuvus. Võlusõna on TEGELIKKUSES!
Tartu Ametnik nii vaksali kui muudes teemades on ikka rääkinud kui väga nad hoolivad oma elanikest ja külalistest ja üldse on sellised hoolivad! Ikka tahakski seda uskuda! Kuid miks peab Ilmatsalu elanik rongile minemiseks sõitma kauge kaarega ja sii ilmatuma maa maha vantsima? Kas sellepärast, et sõiduplaanide tegemisel lastaksegi kauge kaarega? Muidugi võib Ilmatsalu inimesel olla vajadus ka Lõunakeskuse juurde sõita. Kuid millisel kellaajal? Kas osa bussidest ei võiks sõita linna Ilmatsalu teed pidi ja teha peatuse raudteejaamas? Ehk on samane probleem veelgi mõne piirkonna puhul?
Üldse on üllatav, et raudteejaamast ei käi läbi ükski buss peale linnaliinide!? Selline suhtumine asjasse oli juba enne imelik, nüüd kui aina räägitakse eri ühistranspordiliikide integreerimisest, siis ikka pole mingeid muutusi? On siis ikkagi tegemist tühja mula või tõsise jutuga?
Edendagem põllumajandust, karjandust, ühistegevust, ühesõnaga, edendagem üheskoos ja vennaarmus Eesti elu! Ütles Imelik just praegu Sügise filmis. Või enam ei ole sama Eestimaa?
----------------------------------------------------------
Aga samas on ka meeldivaid uudiseid! Lõik vastuskirjast:
Bussipeatus Koidula jaama juurde on projekteerimisjärgus. Kindlasti on plaanis pikendada kõik praegu Koidulasse suunduvad maakonna bussiliinid uue peatuseni.
Jääb vaid rõõmustada, et peagi saavad Piusa, Obinitsa, Meremäe, Vastseliina ja teiste kantide inimesed otsemat, kiiremat ja mugavaimat teed pidi rongile, sõitmaks Tallinna ja Tartusse. Ning külalised vastupidiselt samadesse kohtadesse. Muidugi peab lootma aegadele, kui juba käigus Tallinn-Võru kiirrong, kuid esialgu on ikka pool muna parem kui tühi koor!
Tänud kõigile neile, kes edendanud Eesti elu ja seetõttu tekib sõitmiseks uusi võimalusi!
******************************
Toon siis välja selle bussipeatuse lingi.
http://img594.imageshack.us/img594/3929/214cs5k.jpg
08. 08. 10224
Praeguste ametnike juures jääb Tartu puhul kõik oleksoloogiaks.
VastaKustutaTänud Tiberi!
VastaKustutaHea termin see Oleksoloogia! Aga muidu kardan sama!
Bussipeatus Koidula Jaam
VastaKustuta[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/594/214cs5k.jpg/][IMG]http://img594.imageshack.us/img594/3929/214cs5k.jpg[/IMG][/URL]
Bussipeatus Koidula Jaam
http://img594.imageshack.us/img594/3929/214cs5k.jpg
VastaKustutaTänud Tiberi!
VastaKustutaNägin nüüd pildi ära. Selle nurga alt tundub väga kitsuke olema, aga vähemalt olemas. Tõenäoliselt siis mõlema suuna jaoks? Ja kas vaid lageda taeva all? Sest ega jaama alal vaevalt oodata lastakse?
Ei tea, kas jaamas on ka olemas ooteruum? Oleme 21. saj juba pikalt sammunud, aeg oleks võimaluse korral ikka reisijatele midagi paremaks teha...
Suured tänud tegijatele!