neljapäev, 14. juuli 2011

TÜRI. KÜLLA JÜRILE.

Kevadpealinn js Edelaraudtee peakorteri asukoht - Türi - võib paljuski eeskujuks olla. Puhas, korras, väga tasemel aiad, valgustus, hooned, infotahvlid jpm.

Üheskoos on rongi- ja bussijaam. Väga mugav on ümberistumine kui vahemaad lühikesed ja olemas ka mõnus varikatus. Türil on näha kuis järjekindlalt asju arendatakse.

Turistil on lausa lust Türi linnaga tutvuda.

Taas on ilmunud jaamakell. Ja muide, enamuses jaamades ka teadustamine.
Peale Grillfest`i toimub palju ka muid sündmusi, pargid ja muud esinemiskohad on väga mõnusad.


Rongijaamas on isegi rattahoidja stiilne!

Jaamas on ka söögikoht. Külla Jürile.

Ka sisemuses on jaamahoone stiilne.

Infot on palju. Kuid tõrvatilgaks see, et infoga tutvumiseks tuleb ette võtta pooletunnine põhjalik maadeavastamine. Jaamas on kõrvuti rongi- ja bussiinfo. Suurelt plaanilt selgub, et käigus vaid Türi rongid. Samas kõrval aga rongide sõiduplaan, millelt näeb tavasõiduplaani, mille järgi rongid Viljandisse sõidavad. Tegelikult ajad aga erinevad ja Türilt Viljandisse viib rongireisijad buss. Rongbuss. Mille sõiduplaan kolmandas kohas.
Phuh, läheks tuulutaks end õues...

Õues pole neid plaane, mis jaamas sees, vaid päris lähibusside plaanid. Kas need sees olid? Ei mäleta enam. Tuleb vist uuesti sisse vaatama minna. Ennem jalutaks ja teeks ühe suitsu...

Veel üks sõiduplaan. Mille põhjal Viljandisse sõidavad ikkagi rongid põhiplaani järgi...


Ehk peaks (jaamahoone otsas, kus üheaegselt neid näeb nii bussi- kui rongiootaja) üks stendide komplekt? Kus kõik plaanid, kohalik turismikaart ja mis iganes?

Ajahammas on järanud ka pinke. Eriti just seda pinki, mille peal omal ajal armastas harjutada meie tulevik - noored rulatajad. Treenisid nii usinasti, et mõtlemine kärbus ja seega pidasid mööda pingi servi "sportimist" täiesti normaalseks. Tagajärjed on näha! Türikatel vist kohe uhke tunne, et neil nii hakkaja järelkasv?

Muide, leidsin ka Türi istepingi kaksikvenna. Narvas. Mõlema sarnasus hoolimata tohutust kaugusest viitab sellele, et vist tõesti meil asju ei parandata vaid asjad lihtsalt on ajalainetes, kuni tuleb suurem projekt, millega kõik välja vahetatakse...
Jalgrattaga aga sattusin ohtlikku situatsiooni, kui ületasin raudteed. Eriti ohtlik võib see olla pimedal ajal. Muidu on selline ülesõidu kate lausa mõnus ületada.

Ülesõidust edasi aga uus raudtee. Ehk tehakse ka ülesõit selle käigus korda ja peab lootma, et seni kellegagi õnnetust ei juhtu... Ptüi-ptüi-ptüi...
Tänu remondile Eestisse tagasi jõudnud vana hea M-62.
Ja peagi jõuavad kohale ka uute platvormide detailid.
Kuidas edeneb Viljandis bussipeatuse tegemine uue platvormi juurde? Ja ei tea, kuidas küsitluse tulemused Paala rongipeatuse vajalikkuse kohta? Ennustan, et peatust Paalalinna elanikest pooldavad 65:35...


 Muidugi kui meil rahva sõna üldse kedagi huvitab...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar