teisipäev, 12. juuli 2011

BALTIISKII VAKZAL 2

Kaugel-kaugel, natuke enne Egiptimaad, on Iihviskii vakzal. Mõni aeg tagasi ei suudetud vaksali juurde teha bussijaama. Ehk oligi nii parem, sest koht na kõrvalisevõitu. Nüüd probleemiks uue ooteplatvormi tegemine bussijaama juurde! On tegemist vandenõuga? Või ongi õigem vapustavate elamuste saamiseks rahvusvaheliste rongide peatuses  reisijatele demonstreerida kinnilöödud akendega omaaegset arhitektuuri?

Ühes teises vaksalis aga algas ehitus. Või remont.

http://www.tallinnapostimees.ee/496342/balti-jaamas-algas-raudtee-uuendamine/

Kord sai uuritud, kas Balti jaamas ka uute rongide jaoks platvorme juurde tehakse? Väidetavalt peaks nendest piisama. Kui olla kristalselt aus, siis mina seda ei usu. Ehk ma eksin, kuid neid on juurde vaja või teine võimalus, rongiliiklus eriti ei tihene. Muidugi on võimalus ühelt ja samalt teelt saata korraga välja Viljandi ja Pärnu, Narva ja Tartu-Valga rongid jne. Ikkagi. Nüüd usun ma seda veel vähem. Kui matemaatika alt veab. Kellelgi.

Võtsin sõrmed appi. No saan mina seitse teed, mitte kuus!!! Mis siis rääkida tõsisematest arvutustest, milleni, tunnistan, mina ei küüni kohe mitte.

Paari platvormi juurdeehitamine vähendaks järgmisel aastal OLULISELT platvormide ehitamisest tingitud liiklushäireid. Lisaks sellele, et neid lisaplatvorme läheb vaja rongiliikluse tihenemisel, mis peaks kaasa tooma ehk ka turismirongide arvu kasvu. Või ei lähe ikka vaja?

Kui elektrirongid sõidavad vaid Nõmmeni, siis peavad inimesed tänavu (ja ka tuleval aastal?) tegema rohkem ümberistumisi. Kas ehk ei võiks mõnigi linnaliin Nõmmelt remonditööde ajaks sõita peale Balti jaama Suur-Sõjamäele, Lasnamäele, Koplisse vm? Kuhu soovivad sõita enamus elektrirongi reisijatest?

Ja mis saab jaama väiksemast hoonest? Mis saab räämas tehasehoonetest?
Ja kas odavam poleks teha kõik mainitud tööd - teed, platvormid, kontaktvõrk - koos? Pannes jaam kaheks kuuks kinni. Täielikult Nüüd reisijate väntsutamine kahe aasta jooksul...
Mõistan väga hästi, et ilma tõrgeteta liikluses ei saa kuidagi. Kuid jaama sulgemisel saaks korraga teha töid ka Lillekülas!?

Või see kõik oleks siiski keerulisem ja ülejõukäiv?

2 kommentaari:

  1. Hanneli Rudi: Tallinna räämas pale
    http://www.tallinnapostimees.ee/498298/hanneli-rudi-tallinna-raamas-pale/

    NB! Ei tasu unustada et platvormi ehitamised ja raudtee remontimised on kaks erinevat europrojekti!!! Sellest tulenevalt bürokraatlikel põhjustel pole võimalik kõiki töid ühel ajal teha. Kontaktvõrgu renoveermise projekteerimine on pooleli.Ükski asi ei ole nii lihtne, kui ta esialgu paistab.

    Peale Flirt rongide saabumist võibolla ehitatakse platvorme juurde Balti Jaama.Ehk tegutsetakse siis kui häda käes. Tüüpiline Eesti jaoks...

    VastaKustuta
  2. Tänud Tiberi!

    Ma tean, et kaks eri asja. Aga ma ei mõista, miks kaks eri asja ei saa tehtud ühe korraga? Ma ei pane ju täna liha grillile ja grilli ei süüta augustis!?
    Lihtsalt see toob kaasa röögatult palju probleeme reisijatele ning ühistranspordi populaarsuse languse. Ja usalduse vähenemise. Riigi kui institutsiooni ja tegija vastu.

    Viimase lõigu kohta võin öelda, et ma kardan seda ka...

    VastaKustuta