esmaspäev, 20. juuni 2011

SAASTAVABA EESTIMAA 2

Põlva. Kus platvorm lühike, kus pole ülekäiku. Sport massidesse!!!

http://www.tallinnapostimees.ee/476218/ulemiste-jaamas-tuli-rongist-valjudes-sugavusse-hupata/

Ma ei ole päris kindel, kuid tõenäoliselt oleks tunduvalt mõistlikum olnud Ülemistel platvormid käsile võtta ühekaupa. Teist oleks seni kasutanud mõlema suuna rongid. Kuid paraku tavaliselt nagunii ettepanekuid kuulda ei võeta!


Lühemaks lõhuti platvormid suuremas osas peatustest. Ka nendes, kus vana asukoht uuest erinev. Ehk osatakse meil kiiresti lõhkuda või näitab vana lõhkumine enne uue valmimist kiiret töötempot ja tublisid tegijaid? Mõistetamatu see igatahes on.


Ehitada vaid "vandaalikindlaid" asju ei ole vist õige tee. See vaid lihtsama vastupanu teed minek. Kuid osalt ongi põhjuseks meie endi käitumine. Küll ilmuvad kohale "kunstnikud", põletamishuvilised, raskejõustiklased, (puidu)vargad ja teised tegijad vennad. Palju toredaid inimesi...


Ega meil pole ka ju piisavalt turvamehi-politseid-raha (jne), et natukenegi kontrolli peal hoida. Ja kui hoiakski, siis seadused ei toimi ja enamasti ei karistata nagunii kedagi. Heal juhul vibutatakse näppu! Tegijate poolt vastu muidugi keskmist.
Nagu eelnevalt kirjutanud, pole raudteel käijaid, Baltis lõkketegijaid, viinaviskajaid - näit 2009-2010 keegi trahvinud. Kordagi. Rääkimata jalgupidi istmete peal istujatest.
Pläralas kirutakse küll. Muidugi lihtsam siin paar lausekest kirja panna, mujale ei kirjutata. Miks?

***********

Edelaraudteele 21.06.2011 10:07
Head inimesed Edelaraudtee kontoris. Kuna te siinset kommentaariumi niikuinii loete, siis loetlen viimase aja puudused teie rongides. Ülemiste juhtum (mis pole esmakordne) on n.ö viimaseks piisaks karikas.

- Edelaraudtee rongides enamalt jaolt ei ole mingit teadustamist kuulda. Isegi kui keegi üritab midagi mikrofoni lugeda, siis ei saa sellest aru. Teie esindaja ütleb siinsamas artiklis, et te "ei tea, mis süsteem ei töötanud" või midagi sarnast - no tule taevas appi - Tartu kiirrongides arusaadavat teavitust pole juba ammu kuulnud. Samuti ei tööta see Valga vahet sõitvas rongis, mistõttu lühikeste perroonidega peatustes on alatihti sebimist, sest mitte igapäevased sõitjad ei oska oodata, et avaneb ainult üks uks terve rongi peale. TEHKE SEE ASI OMETI KORDA. Kõnealuses rongis oli nõrgalt kuulda enne Tartust väljumist, et "esimene peatus Jõgeva" ja rohkem mitte midagi terve reisi vältel. Ülemistel tekitatud segaduse eest võlgneb Edelaraudtee küll reisijatele kõvad vabandused, hea et keegi viga ei saanud. Kusjuures see pole esimene kord!!!
- palun peske puhtaks kiirrongide sinised istmekatted, need on nii räpased, et kohe üldse ei tahaks sinna peale istuda
- samuti võiks kord kvartalis tolmust puhastada vagunite aknaraame
- mõelge välja ja viige ellu süsteem, kuidas hoolitseda tualettruumide korrasoleku ja puhtuse eest. Facebookis te leiate, et kõige lihtsam viis on tualett lihtsalt kinni panna.
Kas selline mitte-tõsine suhtumine asjadesse ongi teie firma ametlik seisukoht...
- Tartu kiirrongides on õppeperioodil vagunid nii täis, et istekohti ei jätku. Kas tõepoolest pole võimalik ühte vagunit lisada. Peale selle on nüüd ühel koosseisul asendatud juba kaks kõrgete seljatugedega vagunit tavalistega. Kauaks see nii jääb???
- Palun koolitage oma piletimüügipersonali. On väga häid inimesi, kuid osa töötajate lemmiktegevus näib olema algklassiõpilaste ja invaliidide kallal norimine. Kliendisõbralikkusest on Edelaraudtee puhul asi veel kaugel.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka to Kaarel(09:48).

Head ettepanekud! Teavitussüsteem on tõesti igivana. Kuid kui sõidu alguses vaikselt kuulda, siis sõidukolina sees muidugi ei kuule midagi. Mõnigi kord lihtsalt viga rääkijas, kes vähe putru söönud.

Paar päeva tagasi sõitsin, siis klienditeenindaja teadis, et platvorm lühem ja loomulikult oli ta varakult viimases vagunis ning aitas reisijaid.
Tegelikult oleks võimalik muidugi vagunites rohkem infot üles panna. Stendid on olemas ning piisavalt suured kirjad tõmbaksid kindlasti tähelepanu.

Vaguneid on küllaga. Osa juppe neil vaid puudu ja remontida....

Kui Baltijaama satud üle mitme aasta, siis tekib küll tunne, et oled mitte ajas tagasi 20 aastat, vaid edasi, kui juba häving üle käinud, nagu nendes ulmekates. Mitte jaam vaid haisev täika!

Nõus! See on tõeline häbiplekk. Paneb tõeliselt imestama kuidas poliitikud ja ametnikud nii paksu nahaga on? Mitte ükski otsustaja ei saaks öelda, et pole häda midagi.  Miks siis aastast aastasse midagi ette ei võeta?


Platvorm Sauel.


Peab au andma. Pühiti hoolega treppi. Tähendab, et tegeldakse. Kes tegeleb? Sauel oli infos kirjas, et platvormide puhtuse eest ei vastuta Elektriraudtee. Aga polnud ka kirjas, kes vastutab. Telef nr rääkimata.
Ja loomulikult ei tee koristaja luuaga puhtaks platvormil jälgiei tea millest kõigest. See veel uus platvorm, mis saab sellest paari aasta pärast? Ei taha astudagi, rääkimata istumisest seal, kus mingi tattpräänik jalgupidi aelenud, ehk peale koerasita sisse astumist. Ega Balti jaamas peale lausa tervisele ohtlikke pinke, kus päevast-päeva istuvad bomzhid, täiskusnud ja tont teab, milliste pisikutega. Päris tõsiselt, asi pole naljakas!

Miks muide ei taasatata politseipunkti Balti jaamas? MIks ei suudeta uuemat jaamahoonet kasutada politseijaoskonnaks, infopunktiks jms, kuigi turg on kõrval suur?

Puhas tahtmatus ja ükskõiksus! Keskerakond hoolib?


Hoolega vaatasin. Mitte ühtki kirja selle kohta, kas sellel ja kuidas teistel perroonidel avanevad rohelise või punase kleepsuga uksed.

Vagunis siiski selge info.


Stend kena ja lihtne, aga väike. Selgelt on vaja ootekoda koos korralike stendidega. Sest nii naljakas kui see ka ei ole, siis ka Sauel võiks olla mitte ainult kohalik sõiduplaan. Vaid ka Aegviidu liini oma. Koos diiselrongide sõiduplaaniga. Ja Sakus vastupidi.
Rääkimata infost, mis juba ENNE rongi sisenemist annaks teada, kas sinu valitud sihtpunktis saab väljuda vaid esimesest vagunist või neljast esimesest. Tore kui rattaga või vankriga minna valesse vagunisse...

Muide, kuna ka kõikides vagunites siiani pole kohti ratastele (vankritele), siis minnakse suvalisse vagunisse ja segatakse sellega nii reisijaid kui teenindavat personali.

On üllatav, et minimaalselt viie aasta jooksul pole endiselt suudetud igas vagunis ühte istet välja võtta. Mõnes on. Vist sai jaks otsa!?

Mis need on?
aives 21.06.2011 11:51
ega perroonide probleem pole vaid Ülemistes vaid üle Eesti. Toon ka ühe näite omast kogemusest. Sõitsime ükspäev Kiidjärve ja vedurijuht teadustas väljumisest esimese vaguni teisest uksest aga kui väljumiseks läks, siis oli see uks perroonist juba möödas. Kuna ma olin oma pimeda abikaasaga, pidin ta lihtsalt sülle võtma, muidu oleks väljumine lõppenud luumurdudega. Kas poleks siis ka võimalik ehitada perroonid pikemaks, et ka rong selle äärde ära mahuks? Kiidjärvele ehitatakse ka uut perrooni aga selle pikkus ei vasta mitte rongi vaguni pikkusele. Ka on mul küsimus: miks raudteevalitsus ei paigalda kusagile raudteepeatustesse istepinke? Kas peab rongiootaja seisma auvalves perroonil tundide viisi kuni rong tuleb? Tartus, Kirsi peatuses, pole isegi võimalik lisaks istumisele ka kuskil varju all olla kuna varikatusele on perroonipiire ette ehitatud. Jah, miks peab see raudtee-ehitus ikka ligadi- logadui olema...? Vene ajal käibel olnud fraas: sealt kus lõpeb mõistus, algab raudtee... käibib ka tännapäeval ja õigustatult

to Annemari Oherd 21.06.2011 10:13
tulen teile appi säästmaks teid uste "kinniklammerdamiseat":

1) te lasete korda teha rongide teadustamissüsteemid
2) annate selged juhised oma töötajatele, kes millal ja mida teadustab. Kindlasti peaks selle Ülemiste jutu rääkima Tapal seisu ajal, sest sõidu ajal pole niikuinii midagi kuulda. Võib korrata kusagil peale Lagedit, seal pole veel nii palju pööranguid ja rong ei kolise nii kohutavalt
3) Ülemistel mingit "lühikese perrooni hoiatust" pole MITTE KORDAGI KUULNUD, kuigi sõidan üsna tihti. Oli see nali või???
4) Tartu jaamas on perroonile üles seatud valjuhääldi. Ehk kasutaksite ka seda samal eesmärgil...siiani ei tule sealt piuksugi.
KUIDAS SAAB NII LIHTSAD JA ELEMENTAARSED ASJAD NII KEERULISEKS AJADA?


Saab ikka! Kusjuures tehnika tõesti hädine, paljudel juhtudel siiski häbenetakse info jagamist. Ma ei tea, mis selle põhjuseks. Nii vahel räägitaksegi võimalikult vähe ja vaikselt.
Ise räägin palju. Ja seda samuti kritiseeritud. Nii palju kui inimesi, on ka arvamusi. Viimati kiirekaga just klienditeenindajate palvel teavitasingi kõva häälega nii Tapal kui enne Ülemistet. Ja teenindajad olid ise rongi lõpus kohal. Probleeme vist polnud.



`?????????????????????????????????????????

Ja yka asi veel: Tallinn-Paldiski rongides sõidavad tihti igasugu lagastajad/purjutajad, keda reisisaatjad ei ole veel kordagi julgenud korrale kutsuda. Yks neist kalls mulle pool õlut sylle, siis tällerdas mööda vagunit ringi ja sellest pudelist aina tilkus põrandale ja reisisaatja ainult korraks ytles talle, et hvatit hvatit. Piletit ta muide keeldus ostmast, aga ega sellest midai ei sõltunud, ka piletikontrollide jaoks mitte. Ja tegemist polnud a sotsiaaliga, vaid tavalise purjus täkuga.
????????????????????????????????????????

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar