http://www.parnupostimees.ee/?id=422750
http://vikerraadio.err.ee/klipp?main_id=3465947&s=start
Päris hea lugeda ja kuulata! Loodetavasti ei kao parimad ideed kuhugi. Kusjuures üldjuhul Pärnu poole olemas juba põhimõtteliselt Ühispeatused, osalt muidugi lõpuni välja kujunemata, aga alge on olemas ja paljuski toimivad ülihästi. Nii on Raplas vaat et puudus parkimiskohtadest.
Üht kommi lugedes tekkis küsimus: Miks põrgu päralt ei ole Tartus spetsiaalseid juurdeveoliine (tükki 3), mis just arvestaksid rongide aega ja igal juhul need ära ootaks? Isegi kui hilinetakse?
Muidugi on probleeme ajutiste plaanidega, kuid nendega muide poleks mingeid probleeme Tartus, kui Eesti Raudtee oleks arvestanud mu ettepanekutega ajutiste plaanide suhtes.
Peab isegi mõtisklema sel teemal...
************************'
http://www.postimees.ee/?id=426176
************************
28. 04. 10224
Ideid AS EVR Infrale ühispeatuste rajamisel.
http://www.youtube.com/watch?v=LnaJXMefBGE&feature=related
************
29. 04. 10224
Kui lugeda artikleid bussitranspordist, siis tihti ollakse kommentaarides väga kurjad. Küll on bussijuhid ebaviisakad ja sõidavad väga uljalt (seda olen paraku ka ise kogenud ja hirmutab just talvel), küll lagunevad bussid teel ja sada muud asja. Pole suurt vahet, kas tegemist linna- või linnadevaheliste liinidega. Enamus busse sõidab dotatsiooni arvelt. Ja see tundubki olema üks kurja juur selles mõttes, et bussifirmat ei huvita elanike vajadused, vaid just dotatsiooni olemasolu!! Ja muidugi suurus. Seda tunnet suurendab ka see, et Ühispeatuste teemaline pikk ülevaade, mille ammu saatsin ka mitmetele bussifirmadele, ei toonud ÜHTEGI vastust!? Ometi oli kiri selgelt suunatud sellele, mis oleks ka bussifirmadele kasulikum - reisijate arvu kasv! Siit saab teha suht kindla järelduse - bussifirmasid ei huvita reisijate arv (eriti väiksematel liinidel)! Miks? Kas on mõne reisija lisandumine mingile liinile nii väikese tähtsusega, et need mõned kroonid-eurod ei oma nende jaoks mingit tähtsust?
Kära tõusis ka Türi-Viljandi "rongbussist". Just peatusest kesklinnas. Võib ju mingil määral mõista, et odavam "rongbuss" pole konkurentsis "aus"! Kuid samas on tähtsaim reisija ja ajutise liini puhul peaks küll selle ära kannatama, sest kuna buss sõidab Viljandisse kauem, siis ei tohiks seetõttu teha reisija teed koju (raudteejaamast) veelgi kauemaks ja ebamugavamaks. Pealegi tähendaks see, et keegi võib sellelt bussilt ju Viljandis ka ümber istuda Abja või ükskõik millisele teisele bussile. See tähendaks lisapiletitulu. Või kas pole jälle oluline?
Muide, sama vähetähtis tundub see ka kohati omavalitsustele. Nii (olen vist juba kirjutanud) pole Raplas aastate jooksul suudetud ühtki bussi lisada nende hulka, mis raudteejaama sisse sõidaks. Kas peaks otsustajad panema pakkidega rongilt kaugele bussile marssima?
http://blog.vaivaravald.ee/2010/10/selle-sugise-esimene-ida-virumaa-omavalitsusjuhtide-noupidamine-toimus-rongis/
Mida peaks tegema, et omavalitsusjuhtide jaoks ei oleks ühistransport pelgalt nostalgia? Kui palju nähti reaalset ühistransporti Moskva rongis(t)? Kas ei oleks õigem olnud kogu seltskonnal tagasi sõita Tallinn-Narva rongiga? Sest nagu kirjutati, andis selline sõit hoopis teise vaatenurga ja vabama õhkkonna! Täiesti nõus! Kuid sellises kiirrongis kuidagi poolpidune ülevaade!?
See sõit oli 2010. Samal aastal Vaivara, Soldina ja Auvere teemadel suhtlesin vallavalitsuse ametnikuga. Väiksema ametnikuga. Ja kuigi teatud nurga alt olid ta pretensioonid õiged, siis oma mittearusaamisega terminitest ja olukorrast (reaalsuses), jooksis ta ise oma arvamustega täiesti risti visiooniga, mida püüdis esitada. Ja allakirjutanult, hr Heikki Lutsùlt ning teistelt "säravamatel helkuritelt" (termin Markiilt, M-Klubi presidendilt) pole ühtki arvamust tulnud. Ehk ikka peaks koos pr Lunina`ga alustama Sillamäelt bussiga reisi Vaivara jaama rongile, kui selline buss muidugi olemas, ja edasi siis sõitma piimarongiga Tallinna? Ja muidugi mitte nostalgia eesmärgil 10-15 aasta pärast. Kui ehk Vaivara peatust enam polegi. Tänu nostalgiale?
Kuna ka Auvere ja Soldina on üliväikse kasutatavusega, ning asustus pea olematu, kui Sinimäe ja ka Soldina daatshad välja arvata, seega võiks ehk needki peatused likvideerida. Siis saaks peale peatust Vaivaras ühe hooga Narva välja sõita!
Muide, minu teada, Vaivaras vallavalitsus kohe raudteejaama kõrval. ...
*************************'
Siia vahele sobiks lisada ühe nüansi teisest valdkonnast. Kuuldavast pidi Saksamaal olema peatuste klaasosadele kantud kulliliste kujutis, et vältida lindude lendu vastu klaase. Meil sellisest teemast oleksin nagu kuskilt lugenud, aga ei mäleta täpselt!
Ironiseerides teevad ehk sama töö ära grafiti "kunstnikud". Tänases Postimehes juba Tartus lausa kunstiõppejõud on sellisele "kunstile" õla alla pannud! Ehk võiks lisaks rongide külgedele ka aknad ametlikult selle saastaga katta? Siis ei oleks ehk rongis ka nii palav, kui päike läbi ei paista!?
**********************
Ja veel, vaidlus uute rongide istmete üle on toonud välja sellise pakkumise, et uued istmed võiks katseliselt olemas olla kasvõi ühes praeguse rongi vagunis. Siis oleks näha kohe, kas on tegemist linnalähirongi "trammiistmetega", nagu vahel väidetakse, või "mugavate istmetega" nagu ka vahel väidetakse.
Ei tunne ma netti nii hästi, et leida meile planeeritavate rongite ülevaatlikke fotosid. Mingi näidise leidsin. Kuna väga paljud reisijad soovinud laudu istmete juurde, siis kuidas nendega on? Ja ka võib öelda, et umbes 50:50 tahetakse istmeid nii järjestikku kui vastamisi!?...
http://gallery.balticrailpics.net/displayimage.php?album=91&pos=23
Ja midagi veel. Kusjuures veidi häirib tekst: "jalgrattakohad on olemas kõikides rongides". Kas see tähendab jalgrattamatkadele Eestis ülikõva hoopi? Kas suurema pere puhul sõidetakse matkale kahe rongiga, sest kohti... mitu rongis?
http://www.flickr.com/photos/elektriraudtee/sets/72157624526624551/
Miks ollakse uute rongide sisustuse suhtes meil nii kidakeelsed? Tõsisematest kirjutistest tuleb mul meelde vaid logistikatudeng Hannes Luts´u kirjutis ja Pressiesindaja vastus, mis tundus pigem põiklemisena.. Püüaks need üles otsida.
http://www.postimees.ee/?id=297408
http://www.postimees.ee/?id=297596
Olen reisirongiliikluses osalenud tegelikult üle 40 aasta kui arvestada sisse ka lapsepõlves tehtud sõidud Tallinna, Pärnusse ja mujale. No ei ole ma hr Kaareste vastustega nõus! Kavõi selles suhtes, et miks Raplasse ei võiks sõita mugavalt? Üleüldse on tunne, et need artiklid oleks pidanud kaasa tooma arvukalt arutelusid. Tõi, aga vaid kommentaariumites. Muidu oli see nagu torm veeklaasis. Pole ma kunagi olnud vandenõuteooriate pooldaja, aga siin jääb küll mulje asjade varjamisest kuni rongide saabumiseni. Ja siis öeldakse, sõitke, pööbel! Need ongi need mugavad rongid, te lihtsalt ei mõista seda...
http://www.aeston.ee/et/history/
http://www.parnupostimees.ee/?id=426696
*************************'
Artikkel ei midagi erilist. Aga kommentaariumis päris huvitav madin! On lõpuks ilmunud ka kaubaveospetsialist, ja see muidugi hea! Ainult, et ma tunnen siin väga raha lõhna ja see näitab , et asju võetakse vaid ühest küljest, või õigemini, nähakse. Paradoksaalne võrdlus, aga meenutas "Nukitsamehe" filmi.
http://www.e24.ee/?id=427088
Päris laiahaardeline teema.
VastaKustutaTegin ka just hiljuti ühe järelpärimise Lõuna-Eesti ühistranspordi teemal.
Edu!
Juss.
Õnneks on kuulda, et mõistus on natukenegi koju tulnud ning uutesse rongidesse pannakse veidigi mõistlikumad istmed sisse. Natukene laiemad, pehmemad ja käetugedega. Ning väheke tuleb järjestistumist ka.
VastaKustutaSiis ka häid uudiseid!
VastaKustutaJa hea muidugi tunda-teada kui leidub teisigi, kes viitsivad oma aega (Aeg on raha?) kulutada teiste heaks!
Edu!
Aivar Kokk: omavalitsused hakkavad edaspidi saama kümme protsenti kütuseaktsiisist
VastaKustutahttp://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/kokk-omavalitsused-hakkavad-edaspidi-saama-kumme-protsenti-kutuseaktsiisist.d?id=47810411