http://www.tartupostimees.ee/?id=425450&redir=
Sellised õnnetused hüüavad tulles! Ainult, et see jääb hääleks kõrbes...
Vahel leidnud ka kirjutisi väiksemate teede olukorrast, kuid millegipärast sellel teemal vähe kirjutatakse!? Põhjust ei oskagi öelda. Ometi olen küllalt näinud külavaheteid, millede olukord on äärmiselt kehv. Ja raha nende jaoks ei ole, on tavaline põhjendus, miks midagi ei saada teha.. Ometi ju on raha! Mõnigi maanteelõik, mis päris heas seisus, aga ometi tehakse täisremont!? Ja loomulikult meie kuulsad neljarealised teed! Kas kihutamine on tähtsaim kui väiksemate teede hea seisukord?
Meie küla teedel tihti juhtunud, et teekerke kohtades kinni jäänud prügiauto ja ka sõiduautod. Korduvalt kraavi vajunud veoautod. Möödumine alati ohtlik. Miks arvatakse, et avariisse sattunud laste tervis või kraavi sõitnud auto(juhi) poolt tegemata jäänud tööd ning kulutused autoremondile on vähemtähtsamad?
Ja ikka räägitakse tee seisukorra tähtsusest turismi koha pealt. Maaelu tähtsa osana. jne. Aga taas vaid räägitakse. Minu jaoks kõrvu jäänud ütlus, et Tallinn-Tartu mnt neljarealiseks ehitamine võtab kogu aastase killustikutarbimise! Nabalast ja Nõiakaevust? Kui palju saaks sama killustikuga (ja rahaga) korda külateid? 500 km? 1000 km?
Või on Surmamaantee õnnetused kuidagi tähtsamad kui teised? Hoidku taevas üldse õnnetuste eest!
Muidugi võib õnnetuse toonud asjaolusidki teisi olla.
Ja soovin head paranemist ka Peterburi lastele!
**************************
Ega ma vist väga pole eksinudki. Kui suurmaanteid remonditakse kapitaalselt, siis ometi oli täna just hea meel kuulda Kantsleri sõnu (ja veel keegi rääkis) Pärnumaa transpordi kohta, kus öeldi ka et võimuliidu prioriteet on väiksemate teede mustkatte alla viimine. Tore ju! Kui prioriteediks seada ka sama kruusatee teepervede korralik kindlustamine, kraavide kaevamine teedest kaugemale jms, oleks veel toredam.
Meilgi taheti parandada elanike olukorda ja plaaniti teele freesasfalt panna. Õnneks masu seda ei võimaldanud, sest igakevadised teekerked ja pehmed teeperved tähendaks seda, et see oleks mahavisatud raha. Kusjuures, pole teeremonti saanud jälgida päevade kaupa, kuid möödasõites olen tähele pannud, et ega teepervi eriti "ei pressita" küll! Või eksin ma?
Muidugi, tore oli kuulda Kantsleri juttu ka teede jupikaupa tegemisest. Eks midagi ikka tehakse. Sest kuna juttu oli ka raudteest, siis meenub jupikaupa peatuste ärakaotamine. Kõnnu! Selline on meie vähehaaval asjade parandamise tagajärg!
Postimehel soovitaks aga küll artiklite täiendamisel teha selge vahe uuele ja vanale tekstiosale. Sest need kommenteerijad, kes klikivad mitu korda kommentaaridele, avastavad, et nende eelmine komm enam konteksti ei sobi! Kuigi kirjutas soliidselt ja asjalikult oma ARVAMUSE artikli kohta. Mitte loo kohta, sest lugu tihti nii sisutühi, et tuleb kümme korda ridade vahelt lugeda...
*******************
Mnjah. Kui ikka teel koormusepiirangu märk 8t, siis kahekordse bussiga.... Aga pagana kurb oli vaadata ja ette kujutada...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar