reede, 1. aprill 2011

APRILLI TEHA POLE ALATI ILUS...

Aga nüüd siis selge vähemalt olukord paljude peatustega. Kuigi lubadused ühistranspordipoliitika kaasajastamisest kõlavad kui aprillinali...

Hoolimata vastuväidete esitamisest jätkub teerullitaktika! Ei ole kuulda võetud ei omavalitsusi ega reisijate soove, rääkimata teiste arvamusest. AS EVR Infra tellinud projekteerimise ja projektid põhimõtteliselt lõpusirgel kooskõlastamise ja sellest tulenevaga. Pedja jääb ebamugavasse kohta, Kiltsi samuti. Oravast rääkimata!

Siseturismi uudiseid lugedes selgub, et kasvab puhkajate arv. Siiski soovitaks tulevikus väga uhkesti Eestimaad mööda mitte sõita. Sest nii mõneski kohas ehitatakse "piimapukk", hoolimata sellest, et praegugi seal jalgratturite väljumisega probleeme.

Kisub vanduma...aga siiski ei hakka. Lihtsalt kahju on kui reisijate huvide asemel prioriteediks lihtsama vastupanu teed minek! Vastuväiteid ei esitata või on need tegelikkusest kaugel.

Hiljuti ühes jaamas juhtunud õnnetuse üheks põhjuseks on just see, et kõrvalistel isikutel on lausa vaja liikuda jaamade territooriumil, kuigi võimalusel peaks neid just jaama alalt eemale hoidma. Ohutusest räägitakse, kuid ometi "suunatakse" inimesi liiklema üle teede ja kaubarongide. Seda nii Oraval kui paljudes teistes jaamades. Või on tõepoolest rääkimine ja oma sõnade järgi käimine kaks erinevat asja? Või on ohutus vaid samasse kaubarongide vahele plakatite paigutamine? Millele kuluvad rahad ja millised nendessamades jaamades peagi puruks pekstakse. Nendesamade kraadede poolt, kes jaamades oodatud pole....

Raudteel käimine keelatud...

 ******************************************************

Ei meeldi mulle kellegi suurte palkade üle iriseda. Usun ka, et Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmerman on oma tööga palga välja teeninud. Muidugi küsimus selles, et töötajate ja juhtide palkade vahe erineb isegi kuni 40 korda (nii väitis Harri Taliga Postimehes).  Seda ei saa kaugeltki normaalseks pidada, kuid see selleks.

Siiski siit tulenevalt tõmbaks kerge paralleeli suhtumisest ühele tuluallikale. Ka reisijatest tuleneb kasu Eesti Raudteele. Makstakse ju reisirongide eest kopsakat infratasu, sõidavad rongidega tööle ka EVR-i töötajad... Millest siis tuleneb selline töössesuhtumine? Kuhu jääb regionaalpoliitika? Kas tulemustasu seondub ka riigil saamatajääva tuluga parema reisirongiliikluse puhul? Siseturismi vajadused ei puuduta mingilgi moel seisukohtade kujunemist?

Minu jaoks on seosed olemas! Vägagi tugevad! Ehk sellepärast, et näen neid rohujuure tasandilt!?

2 kommentaari:

  1. Seda vöib lootma jäädagi et olukord paraneks, eks näis mis tulevik toob?Kuigi tigedaks teeb vahel.

    VastaKustuta
  2. Aitäh, et loed ja kirjutad! See toeks mulle...

    VastaKustuta