Ka selle teemaga peaks edasi minema. "Ühistransport" algse teema juurde lisasin mitu kannet ja ka kommentaari.
Nüüd aga kohe-kohe algamas teeremont.
7. apr algab siis remont lõigul Türi-Viljandi. Hea on see, et mitmete peatuste puhul muutusi oodata. Nii tuleb Sürgavere peatus asulale lähemale. See ehk parim muudatus! Ka Ollepa maanteele lähemale. Seda enam, et tihti just autodega tulijad. Loodetavasti parkla lahenduses bussipeatusega jääb alles ringipööramiskoht ja ehk saabki ühise ootepaviljoni. Ilmastikukindlama.
Palju aga Sakala artiklite puhul juttu olnud Paala peatusest. Oleks see rongipeatus vajalik ja õigustatud? Lugedes komme, tundub, et jah. Tutvudes Viljandi linna seisukohtadega, pole aga mingit lootust. Sest linn ei taha isegi Viljandi platvormi juurde korralikku bussipeatust ehitada. Kuigi praegune plats tihti autosid täis ja ligipääs ebamugavam kui oleks vahetult ülesõidu juures. Ja parem oleks ühildada Viiratsi, Peetrimõisa, Karksi jt bussidega.
Tulevikus kindlasti ka Soomaa liiniga.
Et aga bussiga rongilt remondi ajal jõuda Viljandisse, peab sõitma sama bussiga raudteejaama ilma peatuseta linnas??? Või eksin? Niigi buss jõuab hiljem ju...
Küll aga võiks (kasvõi broneerimisega) tagada ühesl bussil mõned kohad jalgratastega. Nii 4-5. Vastavaid busse ju on ja miks mitte testida sellist teenust. Sest tegelikult oleks see vajalik Virtsu jpt bussidele. Siseturismi arendamiseks.
Hirmuäratavam on aga teeremont Tallinnast-Tapani. Mullu väljus mõni rong Tallinnast paari tunni võrra tavapärasest hiljem. Segadus oli kohutav ja langes nii reisijate arv kui piletitulu. Mis tänavu?
Pakkusin küll kirjas idee kehtestada remondiperioodiks ühtne, aeglasem sõiduplaan. Võib ju tekkida ka väikseid hilinemisi, aga reisijatel vähemalt suhteline kindlustunne. Võrreldes nullusega. Vastus AS EVR Infralt ..., noh ütleme et viibib. Ja plaan vähemalt lähipäevadeke tehtud nagu ... mullugi...
Eks rongid siis viibi ka. Aga kevad tuleb ja ega siis oodata väga külm ka pole. Kui tuuline, siis mõne peatuse lähedal ikka metsatukk on...
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Tänan, Kardinal!
Muidugi rongis mugavam. Aga tänavu ju terve suve Türi ja Viljandi vahel vaid bussid!? Ja see suund on rattamatkajate hulgas vägagi populaarne!
Aga sellega seoses võiks mõelda soodustustele. Ja eelkõige, et pakkuda peredele (eriti ju paljulapselistele) paremaid sõiduvõimalusi, võiks just PEREPILET olla 50% soodustusega!!!
Ja mitte ainult elektri- ja diiselrongides vaid ka bussides võimalusel!?
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Tänases Tartu Postimehes kirjutas Martin Pau tuisuväravatest. Tore, et teisedki seda teemat puudutavad, sest need oleks väga vajalikud.
Maaomanikega probleemide vältimiseks tuleb leida kompromisse ja vajadusel suurendada teekaitsevööndit. Sest meil võetakse paraku tavalisena kui ka puud näiteks ulatuvad (raud)teedele kukkuma. Ja ka elektriliinidele. Õige see pole, erandeid teha vaid üksikutele puudele või "ristimetsale".
Muidugi tuleb ka kuusehekke hoolda ja jälgida, et nende ümber kulu ei tekiks. Ehk võiks ikkagi uute teelõikude puhul tagada võimaluse näiteks kasvatada nii kuusehekki kui biokütuseks vajalikku rapsi!? Kusjuures oleks ju mõlema "peremehed" olla kohalik talumees!?
SEBE bussides saab jalgrattaid vedada, igas bussis on teoreetiliselt kaks kohta selleks. Täitsa tasuta. Aga vahel võib juhtuda, et ruumipuudusel peab hakkama ratast lahti võtma jne... Seega rongiga ikka kindlam ja mugavam.
VastaKustuta