tag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post6108486511054067912..comments2024-03-15T10:42:30.003+02:00Comments on EESTIMAA PÄEVIK - ESTONIAN BLOG: ÜHISTRANSPORTEESTIMAA BLOGIhttp://www.blogger.com/profile/01784982368947979118noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-76420265032488688512011-03-01T12:40:32.798+02:002011-03-01T12:40:32.798+02:00Algab Kaarepere raudteeülesõidukohtade ümberehitam...Algab Kaarepere raudteeülesõidukohtade ümberehitamine<br />http://www.vooremaa.ee/news.php?nid=1619&cid=0Riik ja raudteehttps://www.blogger.com/profile/05883495432179727566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-24168692557363078082011-03-01T12:33:14.063+02:002011-03-01T12:33:14.063+02:00Ma eriti ei usu et Eestis tulevad kõne alla keskko...Ma eriti ei usu et Eestis tulevad kõne alla keskkonnaga seonduvad investeeringud raudtee puhul(needsamused piirdeaiad jne) <br /><br />Muidugi jäi mainimata Pargi ja Reisi süsteemi arendamine üle Eesti ning <br />parklate rajamine veokitele/turistidele suuremate maanteede äärde-Tallinn-Narva, Via Baltica, Via Hanseatica,võimalusel otsida ettevõtja kes rajaks vajalikud hooned nii toitlustuse kaubanduse(kohalik toodang kaasaarvatud)ja ööbimiskohad pesemisvõimalusega.Riik ja raudteehttps://www.blogger.com/profile/05883495432179727566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-10213499960923202652011-03-01T12:10:42.756+02:002011-03-01T12:10:42.756+02:00Tere ja tänud!
Jagan enamusi nendest seisukohtades...Tere ja tänud!<br />Jagan enamusi nendest seisukohtadest! Ehk ainult 160 km/h on minu jaoks liiast. Nimelt toob see kaasa väga suured lisakulutused, seda eriti kahetasndiliste ristumiste väljaehitamisega, samuti loomaviaduktide ehitus, piirdeaiad jms. Praegugi hukkub rongidega kokkupõrgetel väga palju loomi , samas tähendaks piirdeaiad looduse "lõhkumist" osadeks, see aga loodusele teps mitte hea ei ole! Seda enam, et erinevalt paljudest Euroopa riikidest on meil veel piisavalt mitmekesine loodus.<br />Kahjuks "lõhuksid" piirdeaiad ka maapiirkondades inimeste liikumisteed ja see on maaelu suretamisel üks väga oluline faktor.<br />Pealegi olen lihtsalt seda meelt, et erinevalt kiiruse tähtsustamisest pean olulisemaks mugavust. Mõnusa sõidu juurde peaks kuuluma lugemine (raamatute lugemine teeb niigi vähikäiku, ometi see arendav ja vajalik), suhtlemine, netis viibimine (võimalik ju osa töödki ära teha) jne. Isegi üks hea uinak, erit kupeevagunis, ei tee paha. Muidugi jääb aega ka mõtisklemiseks, elutempo mõjub inimestele tihti muserdavalt, rohkem kui seda tunnistada oskame, seega pole halb kui on võimalusi aeg maha võtta.<br /><br />Kena päeva!EESTIMAA BLOGIhttps://www.blogger.com/profile/01784982368947979118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-76090965626582247562011-03-01T11:52:06.489+02:002011-03-01T11:52:06.489+02:00Tere!
Jõgeva-Mustvee-Narva raudtee näib suhtelise...Tere!<br /><br />Jõgeva-Mustvee-Narva raudtee näib suhteliselt mõttetuna... see selleks<br /><br />Mida pean oluliseks?<br /><br />Nafta hakkab üsna varsti otsa saama ja sellest lähtudes tuleb Eestis hakata arendama keskonnasõbralikku transpordipoliitikat.<br /><br />Arendada raudteid alustada nende elektrifitseerimist, avada uusi liine.<br />Elektrifitseerimine<br />Aegviidu-Tapa-Jõgeva(Tartu) Tallinn-Rapla Tapa-Jõhvi<br /><br />Avada reisiliin Valga-Võru-Koidula, Tallinn-Narva suunale 4 rongi,tihendada teistel liinidel liiklust ja vajadusel lisada kiirronge.<br /><br />Taastada Tallinn-Haapsalu-Rohuküla raudtee,vajadusel eletrifitseerida<br />Reisijate vedu diisel ja elektrirongidega korraldab AS Elektriraudtee,Tallinn-Viljandi-ja Tallinn-Pärnu raudteeliinid võõrandatakse(mõistliku hinnaga) ja antakse üle AS-le EVR Infra<br />Suuremates linnades/keskustes riik kompenseerib vaksalihoonete ülevalpidamise/hoolduse<br />Alustada riikliku raudteepoliitika alusdokumendi väljatöötamist<br /><br /><br />Käivitada Tallinn-Tartu-Riia ja Tallinn-Tartu-Riia-Vilnius rongid,kaaluda öise Balti Ekspressi taastamist,<br />Tallinn Tartu lõik ehitada kaherealiseks ja kuni 160km/h<br />Tartu-Koidula rong võimalusel pikendada Petserini <br /><br />Alustada <br />Viljandi-Tartu raudtee rajamise tasuvusuuringutega,ühistransporditerminal Viljandisse.<br />Tallinn-Pärnu-Kilingi-Nõmme- Aloja-Riia-Bauska-Kaunas 1435mm raudtee ehitamist kus rongidel oleks võimalik sõita kuni 200km/h, käivitada kohalik liiklus 2-vaguniliste rongidega<br /><br />Pärnus ühistranspordi terminali planeerimine/ehitamine KESKLINNA,mitte nii nagu praegu tahetakse jälle rajada linna äärde metsa...Olen kategooriliselt sellele vastu .<br />Sellisel juhul võib Raekülas olev jaam alles jääda ,kui praegune linnavõim plaanib uut raudteejaama kuskil linna äärealale rabaserva...<br /><br /><br />Kui rääkida 160km/h kiiruste arendamisest ja arvestades rullnoka taolise liikluskultuuriga siis pole pääsu viaduktide rajamisest, uued rongid ka tulekul<br /><br />Maapiirkondades pean vajalikuks tihendada bussiliiklust ja kus rahvast vähem siis teha seda 16 kohaliste bussidega.<br /><br />nojah Türi Viljandi raudtee remont ca 300 miljonit krooni ja igasugused miljardikroonised ultraristmikud need on odavad kuid ca 20-25 miljoni eurone 70km raudteelõik ehitada vat see on kallis(poliitikutel kummaline poliitiline mõttelaad)<br /><br />Lennuliiklusest on tähtis Tartu-Helsinki liini avamine, miks mitte ka Peterburi lennata ning hooajaliselt Tartu-Pärnu-Kuressaare-Stockholm?<br /><br />Veeteed ja laevandus<br />Peipsi järvelt ligipääsu tagamine Soome lahti(vajalik kanali kaevamine või tammisüsteemi ehitamine?), Tartu-Viljandi-Pärnu veetee taastamine.<br />Tiiburid osadele väljumistele suunal Virtsu-Kuivastu/Rohuküla-Kuivastu Toetada tiiburete liiklemist suunal Kuivastu-Rohuküla-Tallinn-Helsinki<br /><br />Lugupidamisega <br />Tiberi SaboRiik ja raudteehttps://www.blogger.com/profile/05883495432179727566noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-21153658084394814782011-02-20T17:11:15.625+02:002011-02-20T17:11:15.625+02:00Tere!
Lugesin täna Pärnu Postimehest poliitikute ...Tere!<br /><br />Lugesin täna Pärnu Postimehest poliitikute kommentaare. Ei ole ma väga hea Pärnu linna tundja, aga lapsepõlves sõitsin küll Pärnu rongiga ja vagunis sõin võileibu. Ometi tundub, et poliitikud pole rongiga sõitnud ja vagunis võiöleibu söönud. Jutt selline...mage...<br />Tänapäeval olen sõitnud rongiga Pärnu. Natuke ootamist ja Raeküla poest piruka-õlle-Salvestisupi ostmise järel tuli Ikla buss ja sai sõita Kablisse.<br />Kui viiks rongijaama kuhugi mujale, siis HEA LINNALIIKLLUSEGA saaks bussijaama. Aga kas ma tahaks veel lisakorra ümber istuda? Ei! Lihtsam oleks kui saaks ühes kohas seda teha! Ja uute rongidega teada, et rongid ei seisa, vaid keerutavad ringi (vene k krutjatatsja). Pärnusse ei te mitu rongi kohe päeval ja öösel ka vist igaks juhuks. Kuigi öine sõit mugavas rongis oleks ju m'nus...<br />Keegi kommionudest (s.t. kommenteerijatest) kirjutas, et buss võiks peatuda ka mujal linnas. Tore ju!? Peaasi, et saaksin endiselt rongilt tulles peale piruka-õlle ostmist rahulikult bussile istuda...<br />Mis on Pärnu fenomen, et aastakümnete jooksul ei saa ronge ja busse kokku viia?EESTIMAA BLOGIhttps://www.blogger.com/profile/01784982368947979118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-13963897856085728732011-01-24T19:38:31.795+02:002011-01-24T19:38:31.795+02:00Tere taas!
Üllatus-üllatus, IRL lubabki Ülemiste ...Tere taas!<br /><br />Üllatus-üllatus, IRL lubabki Ülemiste kõrval ka Lilleküla reisiterminali projekteerimist!!!<br />Ja Tartus vaksali teemal kukesamm vist edasi!<br />Tõeliselt põnevaks läinud1 Muide ka aastaid tagasi jutuks tulnud Pulli peatuski valmis! Mis saab aga Viljandi reisiterminalist? Põlvas?<br />Samas ka häirivat - küllalt palju ikkagi räägitakse KIIRRAUDTEEST! Kui kiiresti ometi ja kuhu kiirustame? Paneme raudteede äärde aiad maainimeste ja looduse pärisperemeeste - loomade vastu? Jagame Eestimaa tükkideks ja siis ühenduste loomiseks inimeste vahel ehitame hirmkalleid viadukte? Ka loomadele? Selle asemel, et selliseid meeletuid summasid kulutada, võiks selle eest hoopis mugavad vagunid muretseda ja ühistranspordiliiklust doteerida? Siin jään jänni ja ei suuda mõista lühinägelikkust!<br />Soovitaks lugeda Tiit Pruuli raamatut sõidust Vladivostokki ja püüda ette kujutada mõnusat rongisõitu Siguldasse, Jurmalasse, Varssavisse, Varnasse. Kui arvuti kõrvale jätta, ehk märkame koguni, et kõrval teised inimesed ja kuigi tänapäeval, eriti noortel, üpris raske suhelda näost näkku, siis mine tea, pikk tee isegi äkki teeks imesid!?<br />Vahel vaja ka omi mõtteid mõlgutada, ning rongisõit selleks parim võimalus. Sõida siis tööasjus või puhkama. Võtkem pigem aega maha ja mõtisklegem juba praegu, mida õieti vajame.<br />Muide, tean, et ulmeline ja majanduslikult ehk veidi ebaotstarbekas, kuid kiirraudtee rahade eest ma ennem ehitaks raudtee Rohuküla- Pärnu- Valga ja kasvõi Jõgeva- Mustvee- Narva. Väheste jaamadega kui pole vaja rohket kaubavedu ja seega suhteliselt odava. Igal juhul kordi odavama kui eurolaiusega kiirraudtee. Isegi veel Pärnu-Riia. Siis ju kogu Eesti põhimõtteliselt kunagise kitsarööpmelise võrgustikuga võrdselt kaetud "vene" laiusega ja see võimaldab ülihästi Eesti ulatuses liigelda ning turistidele otsemat ja kiiremat võimalust reisimiseks pakkuda. Ehk väheneks isegi ääremaastumine!?<br />Nii et ikka kisub tähtsustama Nuustakut! Ja Soomaad ning Emajõe suursood! Pokumaast rääkimata!<br />Edu ja tervist!EESTIMAA BLOGIhttps://www.blogger.com/profile/01784982368947979118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2659521134241903220.post-35654780245507800502011-01-10T15:18:35.606+02:002011-01-10T15:18:35.606+02:00Tere!
Lisan siia täpsustavat infot. Pean vajaliku...Tere!<br /><br />Lisan siia täpsustavat infot. Pean vajalikuks, et paljudes jaamades oleks rongi- ja bussipeatus koos, lisaks veel parkla ja täiendavalt võimalik sellist parklat veelgi mugavamaks muuta! Katusealused, talutoodete müügipunktid, ühine (köetav) ootekoda, panga- jm busside seisukoht, turismiinfo, ühised sõiduplaanid, puhkekoht matkajatele jne. <br />Sellised võimalused olemas väga paljudes kohtades üle Eesti: Kehra, Aegviidu, Lehtse, Tapa, Kadrina, Kabala, Kiviõli, Jõhvi, Kohtla-Nõmme, Kohtla-Järve (lähedal), Oru, Kiltsi, Tamsalu, Rakke, Tabivere, Jõgeva, Palupera, Puka, Sangaste, Mägiste, Taevaskoja, Valgemetsa, Ilumetsa, Pedja, Veriora, Orava, Vastse-Kuuste ning veel paljudes kohtades. Kuna paraku ooteplatvormide projekteerimisel ja ehitusel tihti ei arvestata sellega üldse, samuti "pargi ja sõida" süsteemiga, võiks kohalikud külaseltsid ja MTÜ-d rohkem teemasse süveneda.<br />Tihti ei süüvita asja sisusse ka kohalikes omavalitsustes, inimesed aga nende poole ei pöördu, sest ei osatagi sealt mingit abi oodata.<br />Jõhvis ei suudetud tuua bussijaama rongijaama, järelikult tuleb teha vastupidi! Orus, Kärknas Verioral ja mujal peab bussi või autoga sõitma vähekasutatavat rada pidi kaugele maanteest ja elamutest. Miks?<br />On ka vastupidiseid näiteid, Näiteks Rapla ja mõned väiksemad kohad, nagu Lohu, Keava, Männiku, Tori, Pulli...<br />Kiviõlis aga samuti rongipeatus kaugel elamurajoonist, ometi võimalus nihutada asukohta kilomeetri jagu ja reisijatel tunduvalt mugavam ning ohutum rongile tulla!<br />Verioral soovis KOV asukohta muuta, paraku vastas Eesti Raudtee eitavalt: Sama olukord põhimõtteliselt Keenis! Ometi toob logistiliselt vale asukoht endaga kaasa ühistranspordi populaarsuse vähenemise.<br />Kord vist hr Lenk (oli vist?) põhjendas enda suuri kulutusi taksole - Kuidas ma muidu oma valijate juurde L-Eestis jõuan!? Aga kuidas peaksid liiklema valijad? Auto- ja kütusehindade kasvu korral?<br />Ehk kellelgi häid mõtteid? Löögem arutelus kaasa!?<br /><br />NeemeEESTIMAA BLOGIhttps://www.blogger.com/profile/01784982368947979118noreply@blogger.com