kolmapäev, 31. oktoober 2012

Linn tükkideks!

Miks arvab Pressiesindaja, et ülesõit Veerenni tänaval tuleb sulgeda?



http://www.ohtuleht.ee/497907

Ülesõidu sulgemist nõudis projekti koostamise ajal Eesti Raudtee. Ettevõtte pressiesindaja Urmas Glase sõnul on sulgemine tingimata vajalik, sest see on Tallinnas selle trassi ainuke ühetasandiline ehk tunneli või viaduktita ülesõidukoht.

Miks on ülesõidu sulgemine vajalik, kui ta on ühetasandiline? Et vähendada kulutusi? Lõhkuda kogu linn tükkideks, keerata inimeste elu pea peale ning vussi ühistranspordi sidumine? Kas tegelikult ikka üldse ei mõisteta, et globaalsed tegemised lõhuvad sellesama globaalse ühiskonna aluseid?

Nagu olen juba maininud, võiks ülesõidu sulgemist plaanida siis kui rongid sõidaks 120 km/h. Et aga sellel jaamavahel pole mingit mõtet lubatud kiirust üle 80-e ajada, siis... Juba ohutuse pärast! Ahjaa, Eesti Raudtee näeb ohutust  vaid paberil ju, tegelikkuses ei huvita see neid põrmugi!

Kui seda Metsa ees ei oleks...

Blogi tegin eelkõige ikka ühistransporti ja reisijat silmas pidades. Natuke ka muud. Loodust ja inimesi ja...

Aga vahepeal no kurat, kohe kripeldab kui mõnda muud aktuaalset lugu loed/kuulad. Ja ega teagi, kui siin palju kritiseerin, kus ma siis end peagi leian?
Eila sirvisun lehti ja tundsin, et vangimineku hirmus pean vist kohe positiivsemaks muutuma ja kiidulaule õppima hakkama. Kiidaks ikka kõiki ja kõike kohe, elu Eestimaal ja poliitilist eetikat ja astuks vähemuste kaitseks välja ja...
Kui ainult, teaks, kes enamusi kaitseb,,,

Postimehes
Kas vihakõnede keelamine tapab sõnavabaduse?

See siis tasulises variandis ja hea, et lehe alles hoidsin. Lugesin kohe kaks korda.
Jutt kommaritest ahjus ja muudest asjadest. Aga ärritas kurat. Nüüd ei teagi, kas praegu, enne seadusemuudatusi tohin ikka vihavaenu õhutada? See tähendab, avaldada arvamust nilbete asjade kohta ja selle kohta, et ahju saatmise asemel saadaks kellegi kappi. Tagasi? Või tagasiulatuvalt pannakse mind kinnimajja? Vaevalt, et ÜKT-ga piirdutakse..
Jutt siis plaanitavatest muudatustest, mis aitaks kaasa vihakõnede rohkuse, homode pilamise ja teiste vähemusi puudutavate asjade paranemisele.
Eelnõu järgi peab vaenu õhutamine olema ka süstemaatiline ja avalik. Vähemalt 3 korda. Kui ma siin siis kirjutan, et pr Metsa ja hr Kampuse käitumine mind häirib ja tunnest ennast pilatuna, kas siis kinni lähen mina või nemad? Avalikkus pidi tähendama, et näiteks kas midagi plangu välis- või siseküljel. Blogi mul siin ikka vist väliskülg? Muidugi võin kohe öelda, et mulle ei meeldi kui pilatakse midagi, mis kellelegi püha, olgu selleks siis Muhhamed või muu usuga seotu. Pole mul midagi selle vastu, et meie hulgas on homod. Ei tümita ma ka juute. Kellegi likvideerimist ei pea õigeks. jne...
Küll aga ma ei tea, kuidas kaitsta end ja enamust vähemuste nilbe käitumise eest ka avalikus ruumis. Üleolevate kommentaaride eest meedias. Nagu sellegi artikli juures arvab üks tuntud kodanik, et temasuguste solvamise eest on trahv 200 eurot liiga vähe. Ja tee mis tahad, igasugune sellise inimese nägemine, ülbe ja üleolev nägu televiisoris ärritab, tekitab vihavaenu! Kas aga vähemuse esindajatele kehtib plaanitav seadusemuudatus? Kuidas aga karistada Sanderit? Kas ta läheb kinnimajja või maksab trahvi? Või pääseb puhtalt, sest ta vähemuste poole peal?
http://www.ohtuleht.ee/497771

Aga ta läkski ju liiale? Mis Mets selle kohta arvaks? Kui oma nilbusi paisatakse väga laia publiku ette, lastest hoolimata? Kui tase ei võimalda aga ise aru saada, et minnakse üle piiri, siis kas ka selle kritiseerimise eest lähen kinnimajja? Nilbed naljad ja anekdoodid jäävad alles igaveseks. Küsimus vaid selles kas ja kus (millises seltskonnas, meedias jne.) üldse labasust ja nilbust välja näidata. Jah, paljud ropud anekdoodid head, aga üldiselt ikka mõtlen, milliseid tuttavatele räägin ja kas räägin. Mitmedki üldse rääkimata jäänud, mida kuulma juhtunud.

Muide, paljugi võib selleski artiklis solvavat leida. Positiivse poole pealt on seal aga tõde, mille Sander endasuguste kohta välja öelnud.
Kommentaariumides arvamust avaldavate inimeste kohta on Sanderil öelda aga järgmist: "Kui rikutud meel tahab midagi ekskremendilõhnalist nuuskida, leiab ta alati selleks võimaluse. Netimoralistide nina kisub neid alati ahnelt pasahunniku suunas ja nad ei jäta kasutamata ühtegi võimalust seda sinna toppida."

Netimoralistide nina ja muugi kisub vaatama ikka küll, miks kipute oma rikutud meelega midagi ekskremendilõhnalist nuuskima ja miks olete see pasahunnik? Kuhu ma oma nina ikka toppida küll ei kavatese. Kuigi pidasin  Sanderit paremaks, ikka inimeseks. Kui aga oled "hunnik", miks seda avalikult näitad? Nüüd ta vaid näidanud, et ega vähemused tihti piiri tunnetada ei oska küll!

Vastik, vastik, vastik....ütles jänes Pehmetes ja Karvastes. Huvitav, 3 korda ju. Kas lähen nüüd jänesega ühte kambrisse?

Läänemaa tulevik poliitikute südametunnistusele...

Kurb kui loed midagi nii pessimistlikku. Kuigi ma ise ka vahel pessimistlik. Ometi....kui lugesin, siis igast reast kumab võimalust, et needsamad kinnisvarakuulutused pakuvad just huvi HAAPSALUSSE KOLIMISEKS kui raudtee oleks valmis ja rongidel hea sõiduplaan. Loomulikult ka tuntav külaliste arvu kasv.


Olen ma siis hoopis lootusetu optimist?

esmaspäev, 29. oktoober 2012

Saab küll!


Õnneks pole masu põhi veel käes ega tule ka...

http://www.juhtimine.ee/1022356/raudtee-tootajatega-pole-paar-viimast-aastat-enam-varguseintsidente-olnud

Ohoo, Podolski Vanamees on tagasi!


Igatahes :

Podolski vanamees
22.12.2005 10:39
Pean teile kõigile mainima ,et nende uute rongidega hakkab sõitma minu poeg ,kes on äärmiselt tubli inseneer-vedurijuht.Hiljaaegu sooritas ta raudteeinspektuuris väga edukalt vedurijuht-inseneeri atestatsiooni eksami.Hindeks oli viis kahe suure punase plussiga.Kahjuks oli kjusimusi väga vähe ,vaid kuus ,sest valmis oli vastama ta vähemalt kuuekjummnele kjusimusele.Ilmselt ei osanud raudteeinspektuuri inspektsioneerijad esitada tema teadmistele vastavaid kjusimusi.Loodan ka ,et uute rongide saabumisel tuleb tööle tagasi Orloovi-hobune.Seesama poiss ,kes praegu on vestkeidi depoos veekalonka vahetuse julemus ja keda mehed kutsusid Gonn Orlooviks.See oleks väga uhke vaatepilt ,kuidas uue rongi aknast lehviks välja hobuse lakk ja seda tuleks raudtee kaldale vaatama tuhanded inimesed.Gonn Orloov sai nii kuulsaks ,et temajärgi nimetati jumber moskva rongi vedur ning ta nimetähed GO kaunistavad selle veduri kjulgi.Samuti ma loodan ,et uusi diiselronge hakatakse remontima juhinenud depoos.Ma olen seal pneumoseadmete lukksepp ja tahan kohe lahti monteerida uue rongi kompressori ,ning vahetada tehases hooletult paigaldatud plastiinad nõukogude plastiinade vastu.Samuti vahetan ära kõik pneumoventiilid .Paigaldan hoopis nõukogude ajast pärinevad ventiilid ,sest need on väga head ja ma olen neid kruvikeeraja otsaga puhastanud.Samuti on meie depoo julemusel suured kogemused rongide parandamisel.Tsehhoslovakkia kommunistliku liiduvabariigi vedurit parandame juba kolm aastat ja iga kuuga jääb tast järjest vähem järgi.Aasta veel ja vedurist on järel vaid rattad.Mu julemuse nimi on Kunnar ,aga mehed kutsuvad teda lihtsalt Kunniks.Ta on väga rikas mees ja ta maksab kõigile väga head palka.Kõige rohkem teenivad tema isa ,kes on Tartu juhinenud depoo peaenergeetik ja tema õemees ,kes on Tartu juhinenud depoo julemus.Kusjuures on isa tööl vaid veerand kohaga ja õemees vaatab hommikust õhtuni oma kabinetis reidi pilte.See näitab ,et julemus Kunn on väga helde mees.Pean teile rääkima ka seda ,et täna on meie asutuse nääripuu ja see toimub Salme rahvamajas ,mis asub Salme tänaval ning on Kopli trammiliini läheduses.Seal on ka Salme peatus ,sest seal ligidal asub Salme tänav.Vist sellepärast ongi peatusel selline nimi.See nääripuu on kommunistlikus stiilis ,sest tänapäevased jõulud ongi alguse saanud nõukogude aegsetest nääridest.See pidu tuleb kindlasti väga röömus ,sest kohale on kutsutud ka mjarulipolitsei ja mitu kiirabibrigaadi.Seda vist seetõttu ,et peo organiseerijatel on niijutelda eelmise aasta kogemus.Siis hakkasid paljud purjus mehed üksteist peksma ja aasatajooksul kogutud jõudu teineteisele näitama.Osad mehed olid pakatavast jõust suisa punnis.Kellel teisest jõud jule ei käinud ,see hakkas katkitegema tualeti asju.Nende hulgas oli ka mu julemus Kunnar ,sest temal oli viin kõik aastajooksul kogutud jõu äraviinud ja olemasolevaga lõhkus ära valamu.Ma tahan öelda ,et hoidke kindlasti Salme rahvamajast täna ennast eemale ,sest seal hakkavad tõelised mehed täna tegusi tegema.Tahan veelkord mainida ,et uued rongid on väga head ,kui nendele paigaldada nõukode aegsed pneumoseadmed.Samuti ma loodan ,et järgmised kirjanikud õnnitleksid minu inseneer-vedurijuhist poega äärmiselt edukalt sooritatud eksami eest. 
 
Tegemist küll pärliga aastatst 2005, aga... Võimas!!! Üks kuulsamaid vilosohveerijaid Lenini jt kõrval...

Ääremaalt Tallinna.

Siim Kallas Brüsselis näeb Eestit ääremaana ja nii see ongi. Mina näen siit, et Haapsalu ääremaa (mitte halvas mõttes) ja nii see ongi. Miks me siis eelistame üht metropoli teisele?


http://www.e24.ee/1021942/kallas-aaremaad-tuleb-metropoliga-uhendada

See, et ma ei pea RB uut trassi eriti mõistlikuks, on minu arvamus. Ega see ei muuda nagunii midagi. Haapsalu raudteed aga on vaja ja usun, et sõdimisest on kasu ning tulevik rõõmustavam.

reede, 26. oktoober 2012

Raudteekapital.

Eile siis oli Kapitalis jupike ühispeatustest.

Klipp saate lõpuosas.


eraldi ka siin


Kuigi kokkuvõttes võib öelda, et saade jäi pinnapealseks, siis isegi selle lühikese aja jooksul sai teada nii mõnegi tõe. Õigemini, see oli teada, kuid väljaütlemine ja eriti vigade tunnistamine näitab mõttemalli pisukest nihet. Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson tunnistas kahte olulist asja: et prognoosid liiga optimistlikud ja paljud asjad valminud pidukese gigantomaania tähe all. Ka Nordeconi esindaja juttus oli tõeteri, kasvõi selles, et senini visatud midagi kiirest paberile ja pärast algab vaidlus ja jama. See oleks nagu Eesti raudtee suust kukkunud tõde...
Eero Pärgmäe suust oli meeldiv kuulda, et seoseid hakatakse rohkem arendama. seegi hea. MKM saaks ju näiteks ooteplatvormide koha pealt hindeks tugeva nelja, aga teatud nõrkused Orava, Keeni, Lilleküla jt kohtade tegematajätmised toovad miinuse juurde. See, kas miinus kaob ja hinne tõuseb, sõltub paljuski nende puuduste kõrvaldamisest, millest siin korduvalt kirjutanud, eriti Kadrina ja Jõhviga seoses, aga samuti Energia, Kalevi-Kassinurme, Sõmeru ja Vorbuse peatused. Muidugi, teoreetiliselt peale hinde suuralandaja EVR-i võib hinnet  mõjutada ju ka koostöö või selle nõrkus omavalitsustega, transpordiettevõtetega ja Maanteeametiga. Ja seda nii positiivses kui negatiivses suunas. Kangus põhjendatud lahenduste nõudmises ja tagamises on ju igal juhul positiivne, nii lihtsalt ei tohiks alluda projekteerija-planeerija lohakusele ja tegematajätmistele. Muidugi peab jätkuma mõttemallide muutumine - Asjad tuleb enne tegemist põhjalikult läbi arutada ja võimalikult paljude nurkade alt.

Aga kiita tahaks võttegruppi, võtted olid vägagi head, eriti meeldis mulle rongi väljumine Tallinn-Väiksest. Kuigi natuke mindi ka liiale - ma ei tea kaugeltki piisavalt peatuste ega ümbritseva elu-olu kohta. Kõik muutub ja täieneb pidevalt ja püüan võimalikult paljule pihta saada.

Mis aga muidu raudteel uudist. Talv tuli ikka ootamatult, osa ronge hilines, kuid mul vedas. Peaaegu plaanis Tallinna, hilinesin paar minutit pigem mitte enda süül ega ilmast sõltuvalt, vaid valesti koostatud sõiduplaani tõttu. Ja reisijaid pidin kurvastama sellesama Tapal kaduva ümberistumise tõttu...





Narva värvid...





Püssi eest peab tänama MKM-i ja TJA-d. Koht sai parem ja raha hoiti kokku ühe tee likvideerimisega. Reisirongiliiklus ei pea kolistama mööda tagahoove...



Kiviõli seikluspark valmimas. Ootab kliente. Võimalik, et ka Peterburi rongile tuleb Kiviõlis tulevikus peatuda. Ja siit ta tuleb! Ainult, et Narva linnake ei saa kuidagi niikaugele, et bussijaam asuks rongijaamas ja info oleks piisav ja ootesaal poleks kottpime... Aga äkki ikka ei tahetagi?


Eestimaa ei ole inimtühi ja soe valgus akendes paitab ikka hinge...



Sõmeru. Vaat nii, vuhinal, sõidavadki rongid mööda. Mõni ju arvab, et Rakveresse sõidu jaoks pole küll mõtet peatust teha. Kuigi tuhanded reisijad soovivad ka Tallinna ja mujalegi sõita...

0010. Veel saab Narva poolt tulles ümber istuda. Et aga ümberistumised pole veel nii harjumuspärane plaane tehes, et unuma kipub, siis pühapäevast keerad kella ja...rong on läinud...








Aga kuskil ehitus jätkub ja peab lootma, et hästi läbimõeldult...

Mitte nii, et mingi agul ärgu oodaku ja lootku, et neile mõeldakse...

Kaua Eesti Raudtee udus ja sombus eksleb?