Olen Neeme Sihv. Teemad ühistranspordist looduseni ja talukaupadeni, probleemidest rõõmudeni. Olemas OTSINGULAHTER ja SILDID. Oktoober 2021 teemade hulgas ka mujalonud postitused aastatest 2012-2016, nov alates toon aastatest 2017-2021. VABANDAN SEGADUSE PÄRAST!
teisipäev, 31. juuli 2012
Rongiga maa alla?
Õnneks vist on rongide maa alla viimise plaanid haihtunud! Natuke on hea, et päris lollused ikka püünele ei pääse!
http://www.tallinnapostimees.ee/923968/err-reisijate-tanava-tulevik-tekitab-balti-jaama-turu-arendamisel-vaidlusi/
Alati on aga oht, et rahaahnus mõjub negatiivselt suurematele väärtustele, mille hulka kuulub kindlasti ka vaade Toompeale. Tahaks loota, et kaubanduskeskus ei tule röögatu kõrghoone, vaid elementaarsete vajaduste rahuldamiseks sobiv keskus.
Üllatav aga, et Eesti Raudteel on nägemused! Hiljuti sain vastuse kelleltki ettepanekule teha paar lisaplatvormi, et nende nägemuses piisab ka tulevikus praegustest. Nägemused vist aga muutuvad või meie ametiasutused ei vaheta omavahel nägemusi?
Eesti Raudtee nägemuses peaks säilima praegu Reisijate tänavat mööda kulgev raudtee, mis on osa rongide ümberpööramise kolmnurgast ning osa maa-alast soovib Eesti Raudtee hoida kahe uue perrooni ehitamiseks tulevikus, kuid linnale on laekunud ka plaanid, kus uusi perroone rajatakse lausa kolm ning sellega on sisuliselt suletud Reisijate tänava Balti jaama poolne ots, mis tähendab, et loodav Reisijate tänav peaks nihkuma praegusele turualale.
Üks võimalus oleks kaugrongide platvorm (teise kõrgusega) planeerida ja ehitada juba praegu hotelli taha. Muide, selle esmajärgus ehitamine hoidnuks ära paljugi jama rongiliikluses seoses praeguse remondiga. Kuid reisijate suhtes Eesti Raudtee nägemusi ei näe või vähemalt neid ei avalikustata. Või nähakse lausa koshmaare, sest reisija tundub olema suurim vihkamisobjekt väga paljudele ametnikele.
Igatahes peaks Eesti Raudtee ametnikud tulema kabinetist välja (ja vahel ka aknast välja vaatama) ning kaaluma igatepidi, kuhu ja kui palju platvorme ehitada. Mitte et ma uute platvormide vastu Reisijate tänava poolel vastu oleks, vastupidi, need oleks kindlasti vajalikud. Isegi võimalikuks raudtee pikendamiseks sadamani tulevikus. Parim oleks aga väljas ringi vaadata ja selgitada, kas praeguste seisuteede olemasolust piisab ning rajada kaugrongide platvorm sinna. Seda enam, et ega platvorm ei sega neid kahte teed seisuteedena kasutamast.
Linna nägemuses võiks turuga piirnev Kopli tänav muutuda neljarealiseks ning raudteejaama ja turu vahele jääv Reisijate tänav vähemalt kaherealiseks sõiduteeks, et tagada juurdepääs Telliskivi tänava kinnistutele, mis plaani kohaselt võetakse kasutusele äripindadena ja korterelamutena,
Veelgi kaugemal reaalsest elust tundub olema Tallinna linn! Möönan, et neljarealine lõik Kopl tänaval kuni Telliskivini võiks olla kasulik lahendus, kuid Reisijate tänavat autoliikluseks avada - see on ikka tipplollus! Justkui tulevikus suletaks Telliskivi tänav liikluseks, et sealt ei pääse enam hoonestusele ligi?
Kahjuks tundub ka, et suvi on ametnikele selline aeg, kus püütakse linnast kaduda (autod ju olemas, ega ometi mitte rongiga?) ning ei jaga pea kuumuses nagunii midagi.
http://www.tallinnapostimees.ee/868610/balti-jaama-kaks-esimest-uut-perrooni-valmivad-juuli-lopuks/
Jahedamate ilmade aegu juuni alguses oli juba Pressiesinadajagi vist üle kuumenenud, sestlubas platvormide valmimist juuli lõpuks! Või on ajakirjanik midagi puusse pannud ja ei saanud aru, et järgmise aasta juuli lõpust on jutt? Kuigi Pressiesinadaja väidab kaljukindlalt, et tänavu valmivad kõik platvormid. Minu arust võiks kõik maailma firmad tulla Balti jaama ja näidata koolitustel KUIDAS EI TOHIKS TÖÖD TEHA! On täiesti kohutav näha, mil moel tööd tehakse ja organiseeritakse. Selline ehitus eeldanuks mõne töömehe asemel mitmekümnele inimesele tööd, seda enam, et igasuguseid töid, nagu ääreplaatide panek jm, saanuks teha mitme brigaadiga. Teisest küljest võivad tänases tööpuuduses olemasolevad töömehed rahul olla. Neile jätkub tööd väga pikaks ajaks. Muidugi on siingi oma puudus: olemasolevast rahast jätkub siis tõenäoliselt vaid miinimumpalgaks.
Aga Tallinna Postimees võiks ju uurida, mis Pressiesindajad jt nüüd arvavad!? Sest sellise tempoga ei saada seal tänavu midagi valmis! Ehk kaks ja pool platvormi aasta lõpuks Või kaks valmis ja järgmised lammutatud. Edasi aga...
Kuna Balti jaamas on praegu kitsas ning raudtee uuendamine käib ka mujal, siis vähendas Elektriraudtee Balti jaamast väljuvate ja sinna saabuvate rongide arvu. Sõitjad peavad niisuguse olukorraga lihtsalt arvestama. Rongid saavad seista vaid olemasolevate perroonide ääres.
Vaat nii jagatakse asjadest! Lammutati kaks kõrvuti platvormi ja sellega sisuliselt kaotati üks tee ajutiselt. Teistsuguse lahenduse korral oleks SAANUD RONGID SEISTA IGAL TEEL! Kui nüüd talveks jõutakse veel paar tükki lammutada, siis....SÕITJAD PEAVAD NIISUGUSE OLUKORRAGA LIHTSALT LEPPIMA! Kas ikka peavad? Nüüdseks paraku jah, sest eeltöö oli olematu ja ega praegu ei aitaks isegi saamatute ametnike "kaugele" saatmine. Võimalusi tekitada võimalikult vähe ebamugavusi oli mitmeid. Kuid ega kuulda ei võeta ju kedagi!
Rongid jäägu ikka maa peale, aga keegi võiks ise häbi pärast maa alla vajuda...
Sest hullem kui Krreka jämm, on oma riigi allavett laskmine ehk Püha Pohhuismi propageerimine! Kardan juba, et poleemikat tekitanud usuõpetuse kooli õppeainetesse lisamise asemel on asi jõudnud veel kugemale, ei mingit vastutust ega südametunnistuse piinu. Oleksin viriseja, kui kirjutaksin mingi pisiasja teemal. Kuid Balti jaama minnes ja teades, et tänaseks pidid valmis olema kaks platvormi.... Kui keegi arvab, et olengi Suur Viriseja, siis mingu Balti jaama ja avagu silmad! Kas keegi lubaks oma kodus sellist, et lubadusest hoolimata on remont jõudnud.... tasemele...?
http://live.ap3.ee/article/2012/3/30/eesti-raudtee-juht-sai-mullu-ligi-120-000-eurot
Kui ettevõtte, kelle tegevusetus on suunanud sinnani, kus terendub ohutuse eiramise tõõttu hiigelkatastroof ja kahte platvormi ehitatakse aasta nagu vabaduse sümbolit, juht saab lisatasuks rohkem kui platvormiehitaja ühes kuus, siis polegi rohkem oodata ju!? Minul pole vajadust häbi pärast maa alla vajuda! Aga paha tunne on hinges! Pole meil ametnikku, kes uuriks südametunnistuse järgi ja pole ajakirjanikku, kes viitsiks natukenegi uurida! Või keelab parteilise taustaga peatoimetaja? Paariariigiks muutumisel on enam süüd värvilise poliitiku toetajatel!? Või eksin milleski?
Kuidas muidu seletada, et ennast hirmsati reklaamiv Postimees ei suutnud poole aasta jooksul uurida külauudist selle kohta, et Kärkna peatuses lõõmas valgus, aga rongid ei peatunud? Või et kedagi ei huvita, et Eesti Raudteel on aastaid hoolitsemata valgusfoorid, millest oleneb ohutus? Või et riik teeb platvormid sinna, kus pole inimesi? On ju oma mees Brüsselis, aga.........
pühapäev, 29. juuli 2012
Haapsalu raudtee taastamise Facebook
Head inimesed!
Kirjutage oma arvamus Haapsalu raudtee taastamise vajalikkuse kohta!
http://www.facebook.com/haapsaluraudteejaam.tagasi
Kirjutage oma arvamus Haapsalu raudtee taastamise vajalikkuse kohta!
http://www.facebook.com/haapsaluraudteejaam.tagasi
Aga mereni vaja jõuda...
Inimesed praegu mõtlevad veest, sellest imelisest looduse kingitusest! Otsiks pilte, mis vähemalt natukenegi mere- ja tuuleigatsust leevendavad!?
On söögikohti...
...on turiste...
ja rohelust...
....mida mõnigi ärimees näeb vaid rahapakina ja segava faktorina ehitamise teel....
Tallin on hakanud tegutsema milleski. Aga ehk saaks siia teha võimaluse grillimiseks või hoopiski suvekaubanduse mingil moel? Mis siis, et tegemist mitteametliku rannaga ja vees võib hulpida miski....
Mälestusmärk "Russalka" hukkunud meremeestele. Tulede valgel öösel muidugi ka kena koht.
Väike piknik, mis ei sega tõenäoliselt mitte kedagi möödujatest...
Millest mõelda palaval päeval mere kaldal? Jahedusest?...
Muidugi poleks paha, kui mõned head varjualused oleksid...
Aga peab mainima, et niipalju kui olen Pirital käinud, pole olukord teedel üldsegi väga hull. Kuigi liiklejaid palju ja tähelepanu ning teistega arvestamine oluline, siis väga paljud sellised inimesed ongi. Vahepeal aga ikka mõni teistsugune sekka satub, kuid on mõnus näha kuidas üksteist märgatakse! Liiklemisvahendeid ja stiile erinevaid.
Isegi sellist sõiduvarianti võib näha! Ja see muidugi mingis mõttes tänapäeval haruldane...
Ning enamus jalakäijaid liigub omal teel ja ratturid omal...
Kuni tüdrukute õhtu osalised kohale jõuavad...
Linnud aga ei lase ennast väga häirida ning jälgivad kuidas ühelt poolt mööduvad mingid olevused ja teiselt poolt suured ja väiksemad laevad...
...oodates, kuni kätte jõuab taas talv...
Seni aga tahaks, et kohapeal oleks mingigi kiosk, kus müügil külmad joogid ja jäätis....
Mööda vurab busse, kord rahvast tulvil, kord tühjemad. Ehk on palavaga parem kui ühistranspordiradapidi jõuavad tuhanded inimesed natukenegi kiiremini kohale!?
Veelgi parem on nautida aga turistidel...
Inimesed aga puhkavad, naudivad vaateid ja laevu, päikeseloojangut ja mida kõike veel...
Loojangu värvide ja varjude mängu võibki ju vaatama jääda...
Segamini minu ja Kadi pidid. Meri on imeline!