Blogiarhiiv

pühapäev, 1. mai 2011

ÜHISPEATUSED 4

Selline uudis mulle meeldib!

http://www.maaleht.ee/news/tarbija/tarbijauudised/polva-esimene-talupood-avas-uksed.d?id=45101185&s2f=1

***********************************

Ühes vastuses ootepaviljonide ja nende liblikkatuste teemal öeldi selgelt välja, et sarnane lahendus valiti just jätkusuutlikkuse ja vandaalitsemise vältimise eesmärgil: Muidugi vandaalitsetakse ka siis kui ootepaviljon on klaasist, metallist, betoonist, puidust, plastmassist. Sest meil on palju tublisid noori, kes ei kannata midagi ilusat ega üldse "rahva omandit". Kuid kas nüüd, selle väite valguses, on otsustajad õnnelikud, et hoolimata valikust kannatavad ka tavalised rongisõitjad? Kas otsus oli õige? Seda enam, et pigem hoopis tahetakse metalli ja ehk ka seadmeid? mitte ootepaviljonide puitu või betooni?

http://www.tallinnapostimees.ee/?id=428680

Teema seondub ka eelnevalt kirjeldatud riigi ehk politsei/turvafirmade mannetusega ja platvormide omanike ..., ma ei tea, kuidas nimetada? Kui politsei pole 2 aasta jooksul trahvinud raudteel käijaid ega suudeta pistelistki kontrolli teostada jaamades!? Sest kevad käes ja ikka istuvad õhtuti kalkunite-tolkanite karjad jaamades, õlled-siidrid-viinad käeulatuses. Ja teevad lausa lõket platvormidele! Suutmatu riik?

Raudteeohutusele kulutatakse üksjagu raha. Raudteel käimist keelavad plakatid maksavad palju, aga tulemus sellest pokazuhhast on vaid puruks pekstud plakatid ja olukorra mittemuutumine! Ehk võiks selle raha eest raudtee turvateenistus tabada pätte jaamades ja kasseerida hoopiski trahve? Kui on öeldud, et avalikus kohas alkoholi ei tarvitata, siis peaks selle eest ka lajatama. Täie rauaga! Sest näpuvibutamine ajab noored kuked vaid veelgi rohkem ülbust täis!

Ja seondub veidi ka see nüanss, et ülesõitude lähedal (kus muidugi sobib) olev platvorm on turvalisem! Rohkem nägijaid ja ka jaamateedel vähem töllerdamist. Eriti kui aedadega piiratud.

Aga ükskõiksust näitab see küll. Nüüd siis vähendame veel tulumaksu? Ja koondame politseinikke?

http://www.tallinnapostimees.ee/?id=428786

Ehk leiduks noorte hulgas keegi, kes vahel teeks või anonüümse vihje. Mitte ainult preemia pärast vaid ka selleks, et hoida oma kodu puhtana! Kuigi, kui grafititeemaliste kommentaaride suhet vaadata, siis pigem tundub, et meil polegi koduhoidvaid noori?

Muide, Teeme Ära talgutele praeguseks registreerunud üle 7000 inimese! Seega, kui väikelapsed ja vanurid välja arvata, siis u 700 000 inimest on ükskõiksed? Loodetavasti osavõtjaid muidugi tuleb rohkem. Aga ehk peaks 7. mail rakendama sundkorras tööle just need, kes lagastamise, grafiti, prahi maha viskamisega jms vahele jäänud? Ei ole kuulda olnud, et meil üritataks neid rakendada! Muidugi, ka vange, maksumaksja kulul elavaid, ei pane keegi tööle...

Ja kuhu läheb talgutele kasiinokülaline  Viiol?

Sama huvitav muidugi küsimus, kus osalevad raudteejuhid? Või õigemini kas osalevad?

***************************************

On tore tõdeda, et kohati siiski asjad muutuvad. Ja kui mitte hullemaks, siis paremaks! Mulle meeldib MKM-i poolt valitud Kärkna ooteplatvormi asukoht. See on parim, mis sellises kohas võib juhtuda. Kuigi Pedjal pole bussiliiklust, oleks sealgi olnud selline lahendus parim. Siiski selgunud, et ehitusluba väljastatud ja ehitus algamas. Pole õnneks ka väga hullu, sest platvorm tuleb teedevaheline. Muidugi seal 3. kõrvaltee ka suhteliselt viletsas seisus ja tänu tee nihutamisele saab üksiti see viga kõrvaldatud.
Küll aga probleemid jäävad endiselt Orava, Veriora ja Vastse-Kuustega. Halvim see, et nendes jaamades pole tulevikus võimalik vajadusel teha reisirongide vahetust ja jääb endiselt oht, et rikete korral peavad reisijad rongist väljuma ja sisenema platvormita teel. Ning et Orava ja Veriora (oli vist?) kõrvalteedel. Pole ma prohvet, aga head see ei tähenda!

Üldse tekib huvitav lahendus. MKM on asju arutanud ja lähtutakse AS EVR Infra ja KOV-i soovidest. Orava puhul põhjuseid mitmeid: kombineeritud teeblokeering, mis väidetavalt ei võimalda jaama seadmetega töötada (või siis midagi muuta pöörangutes jne), kui rong sisenenud jaama... Püüdsin leida kirja, et täpsustada sõnastust, kuid paraku ei leia. Siis soine maapind. Jne
Kohapeal käies ja ka suheldes rongibrigaadidega on aga selgunud, et inimesed paljuski tahaksid väljuda just ülesõidul. Ja mõistetamatu, miks kaks bussipeatust parem kui üks!? Ja miks ei taheta rongide vahetuse võimalust? Ja miks peab sõitma kõrvalteel? Eriti imelik see Veriora puhul. Või oli see Vastse-Kuuste? Näh, olen ikka vanaks jäänud, ajan aina segamini, kummas tehakse või tahetakse teha kõrvalteele, kuigi peateele teha imehea. Verioras saaks pealegi nihutada ülesõidule lähemale, visuaalse kontakti ulatusse bussipeatusega.

Orava puhul (ja ka Vastse-Kuuste) peaks jaam algama sissesõidufoorist. Seega, kui platvorm on sissesõidufoori ja ülesõidu vahel, asub see endiselt jaamas. Rongi platvormi äärde sõitmiseks Koidula poolt annab loa avatud foor. Rong peatub ja peale seisu suundub jaamateedele. vabastades kõriku. Kas ka siis ei saa teistel teedel olevatele rongidele avada foori? Kui see nii, siis väga imelik süsteem. Kui see aga pole nii, siis...mis takistab tegemast platvormi sinna, kus ta õige koht!? Miks vaja üldse platvormi jaamateede juurde kui see vaid tõstab inimeste liiklemise ohtlikkust?

Muide, KOV-i poolt vist väidetud, et ohtlik kui inimesed rongist väljudes soovivad raudteed ületada. See on selline jama, et... Muidugi ohtlik! Aga kordi vähem ohtlik kui ukerdada jaamateedel!
Seega on Orava puhul eiratud ohutust, arengukavasid, valitsusliidu programme, kodanikuühiskonna arvamust ja ei tea mida kõike veel. Silmgi ei pilgu!

Täna lugesin uudist Vudila Mängumaa kohta. Asub Tabivere lähedal. Võistlus "Hõbekala". Toimub samas kandis. Elistvere Loomapark. Samas. Jääaaja teemapark. Planeeritud samasse. Saadjärv. Raigastvere järv. Kaiavere järv. Soitsjärv. Elistvere järv. Kalevipoja lingukivi ja säng. Elistvere õpperajad. Saadjärve Looduskeskus. Soomepoiste muuseum. Samas.Mõisad, kividjm. Samas. Vooremaa MKA. Samas.

Vudila Mängumaa kutsub kooliõpilasi ja lastekodulapsi külla. Kas Eesti Maaturism, Jõgeva Maakond ja Tabivere Vallavalitsus on süvenenud ühistranspordi võimalustesse, eriti kui arvestada kogu piirkonda hõlmava bussiliini käivitamist? Muide, kindlast ka kohalikele. On kuidagi nadi kui Voldi bp piirkonnast peab Jõgeva vm bussile kõmpima pika maa, kui peatus väga lähedal Jõgeva-Tartu maanteele. Kuigi keegi naljavend küsis vastuses mult, ega ometi ei pea hakkama maanteed rongipeatusesse tooma. Nalja ma hindan. Kuid ei pea muidugi.

Kui käivitada bussiliin Tabivere rdtj-Elistvere-Juula-Mäe-Lähte-Äksi-Tabivere rdtj. Siduda see võimalusel rongidega. Pakkuda turistidele võimalust (isegi kui tullakse autoga ja pargitakse nt Elistveres) sõita päeva jooksul ühest kohast teise ja taas bussile-rongile? Ei saa seda aga teha kui bussipeatus rongipeatusest kilomeetri kaugusel. Tallinnast tulev sõitja saab bussiga Äksi ja Äksist tulija taas Tallinna rongile!? Või mil viisil ja mispidi iganes.

Kuidas aitvad kohalikud kaasa oma piirkonna külastajatele? Kas pakutakse võimalusi või oodatakse vaid piletiraha ja muid sissetulekuid? Lühinägelik suhtumine sel juhul!

Aga väga soovin kohalikele edu! Ja külastan ka. Võimalusel ehk väljun rongist juba Kalevi peatuses...

*****************************

http://www.virumaateataja.ee/?id=429382

Kuidas nüüd nii? Kas meil politseiriik?
Aga tegelikult, kui palju nüüd siis trahviti? Inimeste arv ja trahvisummad?

2 kommentaari:

  1. Talupood on juba olemas, jääb üle ainult rohkem busse jaamast läbi panna käima!?

    VastaKustuta
  2. Täpselt!
    Minu jaoks Põlva linn tuttav vaid kaardilt, aga kindlasti peaks raudteejaam olema hoopiski olulisem koht Põlva linnas!

    VastaKustuta