Blogiarhiiv

laupäev, 23. oktoober 2021

Olulised asjad kasumi teenimiseks? 18. 12. 2012

 

Tuesday, December 18, 2012

Olulised asjad kasumi teenimiseks?


Ajalehed avaldavad netis vaid osa artikleid. Eks muidugi, tasulised artiklid või paberleht toovad palga ja kasumi. Kuid mull ei ole võimalik tellida kõiki kohalikke lehti. Nii peabki vaid aimama...

http://online.le.ee/2012/12/14/laane-elu-paberleht-15-detsembril/


Raudtee taastamine võib kujuneda odavamaks Riisipere–Rohuküla raudtee taastamine võib osutuda esialgu arvatust poole odavamaks, kui taastada raudtee vaid Haapsaluni, loobuda elektriraudteest ja võtta kasutusele moodsad diiselrongid.

Väga loodan, et mõne aja möödudes see artikkel ka netiküljel nähtaval.

Õnneks hea inimene pildistas ja saatis mulle artikli raudteest. Selline hea lakooniline ja kalkuleeritud ülevaade. On selge, et raudtee taastamine mõttekas just diislite jaoks ja Rohukülani. Enne kui keegi sellest avalikult rääkinud, püüdsin seda selgitada juba aegu varem! Hinna kukkumine pea poole võrra on ikkagi eriliselt kõva sõna. Üks asi, mis võib otsustajaid hirmutada, on see, et uusi ronge ei jätku! Nagunii tuleb mõni juurde muretseda, sest uued rongid võivad olla kõige mugavamad regionaal- ehk sisuliselt linnalähirongid Euroopas, kuid sõit Põlvasse, Valka, Võrru või isegi Riiga ei ole linnalähirongide jaoks! Ja mugavus uutes rongides on, kuid mitte piisavalt. Pikem sõit vajab pikemat rongi,  puhvetit ja mugavamaid istmeid ka 2. klassi. Seda eriti juhul kui kohti ei jätku ja rong puupüsti täis nagu tipptundidel hakkab olema. Näen seda ette, ilma et aitaks oluliselt tihendatud sõiduplaan, mida lubatud.
See aga ei saa olla põhjuseks üliolulise asja taastamisel. Mõne erakonna populaarsuse langus ei tulene ei Meikarist ega Michalist üksi. Vaid ikka paljudest asjadest, mille puhul vassitakse või hoopiski suu vett täis võetakse. Vaikimine pole alati kuld!

Muidugi on ääretult oluline, et planeeritud planeeringu tähtaeg 2015 lüheneks, see peaks valmis olema 2014 1. jaanuariks. Ning hea tahtmise korral saaks rongiliiklus käivituda juba 2016 alguses. On vaja lihtsalt tööd teha, põhjalikult, kiiresti ja hästi.


Muide, eile sõitsin Tartu kiirekat. Ei maksa lubada ega unistada loodusttapvast kiirusest 160 km/h. Selleks ei ole mingit põhjust! Praegune sõiduaeg on täiesti normaalne, kiiruse tõstmisel isegi ei ole normaalne oodata Tartusse sõiduaega 1.45 kanti. Sest praegugi juba aastaid koostatakse sõiduplaane vaid "kabinetist". Reisijale olulisem mõne minuti võitmisest on kindlustunne, ehk plaanijärgselt sihtkohta jõudmine. Jah, leidub vedurijuhte, kellel pidur põhjas ja pöörded röökimas ka seisuajal, et aga iga hinna eest plaanist kinni pidada. On nonsenss, et preemiat saavad rongilõhkujad! Praegune sõiduaeg Tallinnast Tartusse peaks olema 2.20 See võimaldaks ka kiirusepiirangute või väiksemate rikete-takistuste korral plaanis püsida. Näiteks kui kuude kaupa Lehtses ei suudeta ülesõitu korda teha (rekord vist Auvere käes, kus signalisatsuoon rikkis umbes aasta olnud). See siis näide erilisest prioriteedist ohutusele Eesti Raudteel. Kusjuures, nende kuude jooksul ei ole Eesti Raudtee suutnud paigaldada sinna isegi vastavaid märke, hoolimata korduvatest meeldetuletustest. Nagu ka kiirusetahvleid. 1. detsembrist uued kiirused, kuid tahvlid siiani ümber- või üldse paigaldamata...

Samas lehes teinegi tähelepanuväärne artikkel, mida lugeda ei saa.

Haapsalus on liiga palju valgusreostust Tallinna tehnikaülikooli teadlased leidsid, et Haapsalu valgusreostus on linna rahvaarvu, asustustihedust ja looduslikult tundlikku asukohta maismaa ja mere piiril arvestades murettekitavalt kõrge.

Ja siin ikka väga kõva pähkel! Haapsalu tänavavalgustuse kaasajastamine võib kujuned pigem sammuks tagasi. Nagu mujalgi Eestis. Kui ikka renoveerimine tähendab topeltkoguses valgustusposte, maanteede ülevalgustamist ja muid asju, millega kulukus kasvab ja efektiivsus väheneb, siis ei ole riik ega linn hakkama saanud. Eks näis, aga kardan, et nii lähebki. 

Seda kõike siin ei maksa võtta norimisena. Ka ametnikud peavad oskama tunnistada, et õpetaja Lauri järgi siin tegeleda ei saa, sest see on mittehakkamasaamine.

Muide, ere näide lehes ka lindilõikamiskampaaniast!

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/fotod-jarvevana-tee-jalakaijate-tunnel-on-pea-labimatu.d?id=65415620

Nagu ütles üks kuulus vedurijuht näppu vibutades: ploho rabotaem...

5 comments:

  1. Tuletan meelde, et Helsinki-Tampere on 1:30. Mida põdrad seal teevad?

    ReplyDelete
  2. Eks neid jääb seal alla ka. Olen isegi ühte üsna õõvastavat pilti netis näinud, kus põder ripub kontaktliini kõrval maandustraatides. Ega üldjuhul pole kuskile ülemäära kiiret, ainult vaimust vaesed jooksevad sihitult amokki.
    Kohtasin kuskil ka lauset "Ainult vaesel on alati kiire".

    ReplyDelete
  3. Tänan!

    Ehk vaid vaimust vaesel on kiire?

    Küsimus ei ole selles, mida Euroopa mandril teevad põdrad! Vaid hoopiski selles, et loodusel on omad seadused. Oleme juba küllalt loomade elu keerulisemaks teinud, mida rohkem raiume metsi ja hävitame soid vms, seda vähem meil jääb loomulikku loodust. Me ei ole looduse kroon!
    Arvestama peab sellega, et tõenäoliselt pole Eestis (raudteel) teist sellist lõiku, kus on niivõrd palju metsloomi. Viimastel talvedel on seal surnuks sõidetud tohutul hulgal põtru, vahepeal oli lumi kilomeetrite ulatuses verd ja konte täis. On see inimlik?

    Ma ei imestaks kui ka Soomes leidub kohti, kus oleks rohkem tarkust vaja. Kui palju seal põtru on ja kas kuskil eriliselt tihedat esinemist on, ei oska öelda.

    ReplyDelete
  4. Pigem jah et vaimust vaesel on kogu aeg kiire.
    Mida Euroopa mandril teevad põdrad (ja teisedki loomad)?
    Ma saan aru et kõigil elusolenditel peaks olema koht päikese all, ja kellelgi ei tohiks olla nii kiire et punktist A punkti B paiknemine peab toimuma üle laipade. Inimene EI OLE looduse kroon kohe kindlasti, paistab hoopis et ainult episood looduses, rändaja kes on ajutiselt sellel planeedil. Eriti haige on luulu inimesest kui "maaomanikust". Inimene kuulub maale, mitte maa (surelikule!) inimesele.
    Lelle-Türi ja Lelle-Pärnu peaks kohe kindlasti tegema eriti rahuliku plaani. Võiks isegi avalikult teatada miks see nii on et rong seal "aeglaselt" sõidab, võimalik et targemad kodanikud saavad aru ka. Targad muuseas üldiselt ei torma, vaid kõik toimub üldjuhul `mõõdetult` ja omal ajal siis kui aeg on käes...
    Kui üritatakse vägistada aega siis tihti saadakse ka karistada...

    ReplyDelete
  5. Plen nõus, et targemad mõostaksid.... Ju siis plaani tegijad pole targad....
    Täna hommikul niiiii nibin-nabin...

    ReplyDelete

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar