Blogiarhiiv

esmaspäev, 25. oktoober 2021

Elektriraudtee ümberistumised. Okt 2013.

 

Thursday, October 31, 2013

Tulevik ei ole tume.

Nüüdseks teada mehed, kes jaanuarist saavad sõitma uute mugavate rongidega. Mina mitte. Teadmata veel vaid see, kas ja kuidas saavad sinna tööle ülejäänud mehed. Loodetavasti suudetakse ka seda teavitada. Küllap oli natuke ka meediasekkumisest kasu.

Tänagi uudistes kohtuvaidluste kohta öeldi riigi poolt, et uued rongid sõidavad. Tore. Mis sest, et linnalähirongid, nagu vestluselgi mainiti. Ma ütlesin ka ise tookord, et võin vabalt ka teises etapis üle minna. Kui võetakse muidugi. Head logistikut neil vaja pole, vähemalt sellele pakkumisele ma vastust pole saanud. Ehk on neil see olemas? Pole midagi parata, ei usu. Sest just vaatasin Elroni FB kontot. Kuhu ma kirjutada ei tohi. Päris täpselt ei teagi, miks, ega siis blokkimist ometi ei hakata lahti seletama. Võib olla sellepärast, et teravalt kritiseerisin, võib olla aga hoopiski põhjusel, et ei osata vastata või .... ongi neil hea logistik...

Kontol oli aga ühe teema juures sama jutt, mis "Põhjarannikus".

Elron Elroni rakendab hiljemalt maikuu lõpuks sõiduplaani, kus Aegviidu jaamas on võimalik ümber istuda elektrirongilt diiselrongile ja vastupidi, misjärel on tagatud ka väiksematele peatuskohtadele Harjumaal sõiduvõimalus idasuunale.

Kella 22:20 väljumise lisamine Tallinn-Aegviidu liinile on meil plaanis tulevikus juhul kui seda toetab varasemate väljumiste hea täituvus.

Ega ma siin viitsigi pikalt korrutama hakata, mis varemgi välja öeldud. Lihtsalt  see on hea näide, mille järgi näha, et arusaamist ei ole.
Millistest väiksematest peatuskohtadest? Parila, Kulli, Lahinguvälja, Mustjõe? Kas on teada, kui palju on sealt Tapale, Tartusse, Narva sõitjaid? Kas üldse on? Kindel, et väga üksikud. Seega...millistest? Lagedi, Aruküla ja Raasiku? Aga nendest peatustest SAAB ka praegu sõita ja OTSE, mitte ümberistumisega. Kas see ongi sõiduvõimaluste PARANEMINE? Ajalahes olnud väljend "KÕIK Tartu ja Narva rongid" - kas ka kiirekad peatuvad Aegviidus? Kui jah, siis see õige, sest SEE ON KÜLL SÕIDUVÕIMALUSTE PARANEMINE!
Teine nüanss, mille tegemise eest olen ma hoiatanud, aga targemad nähtavasti teavad ikka sedasama. Paranemist. Kui ühe malliga võetakse need kolm peatust ära KÕIKIDELT Tartu ja Narva tavarongidelt, siis tähendab see, et sõiduvõimalused HALVENEVAD. Iga vähegi taiplik inimene peaks mõistma, kui tippajal rongide intervall muutub 30-35 minutilt tunnile, siis...mis see on?
KORDUV puussepanemine põhitõdede mõistmatuse tõttu näitab siiski üht - tase ei ole suurem asi. Sedasama kinnitab ka teinegi lõik. Ühistranspordi hea kasutamise tagab hea sõiduplaan. Kui inimene ei saa nii suurtesse asulatesse enam peale 21.30, mis siis saab? Kas siis VARASEMATE reiside puhul saab loota head täituvust? Enamus ei sõida ju ÜHES suunas!?
Aga võib olla oligi blokkimise põhjus liiga palju küsimusi? Sest vastata... ei taheta? Võrdluseks lisan siia teisegi lõigu, kus ka ei huvituta kellegi muredest. Muide, kirjutan ka teised raudteehundid, nagu Soobel ja Veiko jt. Tulemus sama, ei vastust, ei arengut... Kuigi arenguvõimeline- see sõna tuletab mulle nagu midagi meelde....
  • Tanel Praakli Nendes kolmes peatuses võiks ikka peatuda küll. Lagedi võib-olla äärmisel juhul mitte, aga Aruküla ja Raasiku küll. Käin päris tihti seal Tapa kandis ja siis sõita selleks Ülemistele, et saaks Tapale sõita... no tule taevas appi!'
  • Tanel Praakli Mina kujutasin ette, et Elroniga hakkavad Tartu kiirrongid Kehras peatuma, et saaks mugavalt ümber istuda kiirrongi peale/pealt. Nüüd aga võtavad veel tavarongidega sõitmise võimaluse ka ära, täitsa sõnatuks võtab. Hakka või Edelaraudteed taga igatsema.
  • Tanel Praakli Mulle ei jõua ikka kohale, miks ei tehta sõiduplaane koostöös sõitjatega
  • Tanel Praakli Eelmine aasta sõitsin peaaegu igal hommikul kooli 07:01 Raasikult väljuva Rakvere diisliga ning Raasiku perroon oli rahvast täis. Praegu on esimene Aegviidu-Tallinn niigi nii pungil täis, et inimestel pole ruumi seista ka. Kui aga Rakvere tuhiseb rõõmsalt mööda, siis on kõik need inimesed sunnitud ka esimese Aegviidu-Tallinna peale minema. Ja kuhu nad siis lähevad seal rongis? Katusele? WC-sse?
  • Tanel Praakli Keilast tuleb küll iga 15-20 minuti tagant. Miks siis Aegviidust ainult iga tunni tagant tuleb hommikusel tipptunnil. Nõudlust oleks vähemalt selle Rakvere (al 01.01.14 Narva) jaoks ka
  • Tanel Praakli Ma olen ka kuulnud juba mitmeid reaktsioone, et rongiga Tartusse ei saa? Ma lähen siis autoga! Peab vist ise ka seda teed minema ja Elroni pikalt saatma.
  • Martin Tamm Oi kui tore on teada, et pean mõndadel päevadel kohe nii varakult linna minema kuna hommikune diisel ei suvatse Lagedil peatuda.

Aga mis seal ikka. Küllap on ka muid valikuid peale uut aastat. Esialgu on hea see, et aega tahaks küll maha võtta. Vajan küll puhkust sest eriti viimased viis aastat on olnud päris kurnavad. Tohutult mahukas uute platvormide rajamise teema, sõidud ja suhtlemised sellega seoses, pingelised sõidud ja palgaläbirääkimised, streigid (kus paljud põõsasse pugesid, tihti eriti need, kes suurimad kappide vahel rääkijad), Haapsalu raudtee heaks tehtud sõidud, uurimised, vestlused, käimised. ja palju muud. Kerge pole olnud ka paljudel tuttavatel, keda tuleb kasvõi olemasolemisega toetada. See ON oluline. Ja alati võid ka nendes kindel olla, see aga samas on jõuduandev ja muidugi hea tunne. Nii et ega see kõik pole mingilgi moel kurtmine.

Muidugi on olnud ka väga palju head! Väga paljudel pisiasjadelgi on oluline osa. Olgu selleks siis palju positiivseid emotsioone Haapsalust, matkadest, facebookist, ilusast loodusest, Augustibluusist, muusikast üldse, koosistumistest ja paljust-paljust muust.

Võiks ju proovida vanade rongidega edasi sõita? Kasvõi Pihkva poole? Eks siingi sõltub see mitmest asjast. Kokkuleppest, töötingimustest jne. 
Äkki "koliks" maale? Lõuna-Eestisse ju lausa kutsutakse? Mingi töö ikka millalgi leiaks. Vähemalt  on päikesepaiste, lilled, heinamaa...


Lilli võib ju ka linnas leida. Aga kuigi tuba soe, kui õues kõle, pole see ikkagi see... Taust pole see...
(Aga pildi saatjale aitäh!).


Eks muidugi raha pane paljugi paika, kuid mõnus oleks kuskil teeäärses müügikohas müüa näiteks seda?:





See asi mulle meeldiks. Seda enam,et tean kui olulised on sellised müügikohad. Kohati peaks seegi olema ehk lausa doteeritud. Aga seni kuni Tallinn - Haapsalu maanteel pole ühtegi õiget kohta, kus turismibussid peatuda saaks ja oma vajadused aetud... Mnjah. Muidugi oleks veelgi mõnusam kui müügiks oleks midagi kodusemat....:



 Mitte ainult kohe söömiseks, vaid ka talukaupa, koduhoidiseid, käsitööd?


Et peatuda oleks inimestel koduse tundega? 

 Mõnus ümbrus...

Peesitav kass...

Siristav ritsikas...


Ning palju muud armast...


Ja muidugi toredaid külastajaid...


Tulgu nad siis vähevankriga...

laevaga....

bussiga...

või rongiga...

Ja väike majutus ei teeks paha...

Igatahes oleks see südamlikum, hingekosutavam ja rahulikum kui raha ja ärimehed linnas. 

Kui aga talv, siis oleks vaiksem ja saaks midagi muudki nautida. Miks mitte koos külastajatega. Loodusinimesed alati oodatud...


Väike pidugi ei teeks paha? 


Mõnusalt lõkke ääres?

Peaasi, et oleks mõnus! Ja loomulikult mitte ainul endal, vaid ka külastajatel. Ehk klientidel.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar